"Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και… ο Κλεομένης": Η Συντεχνία του Γέλιου αναβιώνει την εμβληματική κωμωδία του Φόλκερ Λούντβιγκ

"Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και… ο Κλεομένης": Η Συντεχνία του Γέλιου αναβιώνει την εμβληματική κωμωδία του Φόλκερ Λούντβιγκ

Στο Σύγχρονο Θέατρο, το σταθερό της στέκι, επιστρέφει η αγαπημένη ομάδα, που υπηρετεί ένα χειραφετημένο θέατρο με κοινωνικές ανησυχίες για παιδιά και νέους, με την ξέφρενη κωμωδία για την αλληλεγγύη και τη δύναμη της παρέας και τα τραγούδια του Φοίβου Δεληβοριά.

Η Συντεχνία του Γέλιου επιστρέφει και φέτος στη σταθερή της στέγη τα τελευταία χρόνια, το Σύγχρονο Θέατρο, αναβιώνοντας την εμβληματική κωμωδία του Φόλκερ Λούντβιγκ "Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και… ο Κλεομένης", που πριν από μια δεκαετία τάραξε τα νερά του σύγχρονου θεάτρου για παιδιά και νέους και καθιέρωσε την αγαπημένη ομάδα. Υπηρετώντας εδώ και δώδεκα χρόνια την ιδέα ενός χειραφετημένου θεάτρου που στόχο έχει να αφυπνίσει τα παιδιά ηλικίας από 6 ετών και να τα ευαισθητοποιήσει πάνω σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα της εποχής μας, η Συντεχνία του Γέλιου επέλεξε να ανεβάσει ξανά φέτος την ξέφρενη κωμωδία που αναδεικνύει τις αξίες της αλληλοϋποστήριξης, της αλληλεγγύης και της δύναμης της παρέας, σε μετάφραση, διασκευή και σκηνοθεσία του Βασίλη Κουκαλάνι. Το πνεύμα του έργου ενισχύουν τα θρυλικά τραγούδια του Φοίβου Δεληβοριά "Ένας ίσον κανένας" και "Αγόρια – Κορίτσια", που επενδύουν μουσικά την παράσταση. Η πρεμιέρα έχει οριστεί για το Σάββατο 14 Οκτωβρίου. 

Με σύνθημα «Ένας ίσον κανένας», τέσσερα μικρά παιδιά διεκδικούν το χώρο τους μέσα στο αφιλόξενο  αστικό τοπίο μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι και τη δημιουργική φαντασία. Αυτό είναι και το αίτημα του έργου, που παρότι γράφτηκε το 1971, κατορθώνει να παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο. Η επανοικειοποίηση των δημόσιων χώρων και η διεκδίκηση του ελεύθερου χρόνου και του ουσιαστικού παιχνιδιού απασχολούν διαχρονικά τον σύγχρονο άνθρωπο, που στην εποχή της οθόνης απομονώνεται. Το έργο αναδεικνύει την αξία της φιλίας, της συνύπαρξης, του κοινού οράματος και του αγώνα για έναν πιο ποιοτικό τρόπο ζωής. Όπως αναφέρει και ο ίδιος ο συγγραφέας, «θέλει να ερεθίσει την κοινωνική τους φαντασία, να τα κάνει να νιώθουν πως δεν είναι μόνα στις δυσκολίες τους και προπάντων ότι οι συνθήκες μπορούν να αλλάξουν».

Στην οδό Σκουπιδοπόλεως όλα ήταν ήσυχα ώσπου εμφανίστηκαν τέσσερα παιδιά που ήθελαν να παίξουν. Τα τέσσερα φιλαράκια ταξιδεύουν ανάμεσα σε κάδους, αυτοκίνητα, κολώνες, πολυκατοικίες και φωνές γειτόνων, και με μοναδικό όχημα τη φαντασία και τη φιλία τους καταφέρνουν να μεταμορφώσουν το αφιλόξενο για το παιχνίδι τους τσιμεντένιο περιβάλλον σ’ ένα απέραντο φανταστικό παιχνιδότοπο. Στην οδό Σκουπιδοπόλεως χωράνε: 2 κάδοι, 99 σκύλοι, 22 στύλοι της ΔΕΗ, 2 γραμματοκιβώτια, 1 περίπτερο, 33 γκρινιάρηδες, τουλάχιστον 100 αυτοκίνητα, 33 φωνακλάδες, αλλά δεν χωράει το παιχνίδι των παιδιών. Δεν χωράει ούτε μία παιδική χαρά. Παρκάκι δεν υπάρχει πουθενά, ούτε γήπεδο για καμιά μπαλιά. Και οι πλατείες είναι μόνο για τους φραπέδες. Δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος!

Παίζουν οι ηθοποιοί Μικές Γλύκας, Μαριέλα Δουμπού, Φώτης Λαζάρου, Χριστίνα Μαριάνου, Γιώργος Χιώτης και Αντώνης Χρήστου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφουν οι Αριστοτέλης Καρανάνος και Αλεξάνδρα Σιάφκου, τους φωτισμούς ο Γιώργος Αγιαννίτης και την κίνηση η Μαργαρίτα Τρίκκα.
 

Φωτογραφίες: Αντώνης Μπυριτζάς©
 

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com

TIPS

*Το "Τζέλα, Λέλα, Κόρνας… και ο Κλεομένης" παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 20 Οκτωβρίου 2013 στο Θέατρο Πορεία.
*Μια ακόμη κωμωδία του Φόλκερ Λούντβιγκ παρουσιάζει φέτος για δεύτερη χρονιά η Συντεχνία του Γέλιου, το "Είμαστε πάτσι". Το έργο αφηγείται την ιστορία μιας σύγχρονης προοδευτικής μονογονεϊκής οικογένειας που αποτελείται από μια εργαζόμενη μητέρα και δύο παιδιά. Οι ισορροπίες διαταράσσονται όταν ένας νέος μπαμπάς μπαίνει στη ζωή τους και απαιτεί να τον υπακούουν όλοι. Η ισότητα των φύλων και οι έμφυλες διακρίσεις αποτελούν τα βασικά θέματα του έργου. Παίρνοντας τη σκυτάλη από την τραγουδιστική κόντρα "Αγόρια-Κορίτσια" που έγραψε ο Φοίβος Δεληβοριάς για την παράσταση "Τζέλα, Λέλα, Κόρνας… και ο Κλεομένης", αυτή η παράσταση επιχειρεί να κάνει φύλλο και φτερό τα φύλα και τα στερεότυπα που τα ακολουθούν. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 5 Νοεμβρίου. Στο ρεπερτόριο προστίθεται για ακόμη μια χρονιά και ο θρυλικός “Μορμόλης” του Ράινερ Χάχφελντ, ο φανταστικός φίλος των παιδιών που ξεφωνίζει ελεύθερα αυτά που δεν τολμούν να πουν οι μικροί στους μεγάλους υπό τους ήχους των θρυλικών τραγουδιών του Γιάννη Σπανού, για λίγες παραστάσεις από τις 24 Δεκεμβρίου.
*Ο Φόλκερ Λούντβιγκ γεννήθηκε το 1937 στο Λούντβιγκσαφεν και είναι ιδρυτής και ερμηνευτής του θεάτρου GRIPS το 1969. Σπούδασε γερμανική φιλολογία και ιστορία της Τέχνης στο Βερολίνο και στο Μόναχο. Το GRIPS ήταν στην εποχή του μοναδικό γιατί έως τότε το παιδικό θέατρο στη Δυτική Γερμανία αποτελούνταν σχεδόν ολοσχερώς από Χριστουγεννιάτικα παραμύθια που παρουσιάζονταν με ανέμπνευστο τρόπο. Η λέξη Grips στη βόρεια γερμανική διάλεκτο σημαίνει την "ικανότητα να αντιλαμβάνεσαι κάτι αμέσως". Είναι η λογική που περιλαμβάνει την εξυπνάδα, είναι ένας τρόπος σκέψης που έχει πλάκα, είναι αποκαλυπτικός, είναι διασκεδαστικός. Ο ίδιος ο Φόλκερ Λούντβιγκ σημειώνει: "Το GRIPS είναι το όνομα που δώσαμε στο θέατρό μας. Όλα ξεκίνησαν κατά την διάρκεια φοιτητικού κινήματος με σκοπό να δημιουργηθεί ένα θέατρο για παιδιά, μια καινοτομία στην τότε Δυτική Γερμανία, γιατί έπαιζε ρεαλιστικά έργα για ανθρώπους από 5 ετών και πάνω, που αφορούσαν το παρόν".

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Σύγχρονο Θέατρο

 Ευμολπιδών 45
 2103464380