Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος είναι ο "Μισάνθρωπος" στην παράσταση του καταξιωμένου Πέτερ Στάιν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος είναι ο "Μισάνθρωπος" στην παράσταση του καταξιωμένου Πέτερ Στάιν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Μόλις ξεκίνησε στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά η παράσταση «Ο Μισάνθρωπος ή Ο πικρόχολος ερωτευμένος» του Μολιέρου με πρωταγωνιστή τον αγαπημένο ηθοποιό του ελληνικού κοινού σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Πέτερ Στάιν κι ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες.

Η φετινή άνοιξη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σηματοδοτείται από τη σκηνοθεσία του Πέτερ Στάιν πάνω στον “Μισάνθρωπο” στο πλαίσιο των εορτασμών του "έτους Μολιέρου", με αφορμή τα 400 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Γάλλου κωμωδιογράφου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Λευτέρης Γιοβανίδης πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει έναν από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες και στυλοβάτη του θεάτρου του 20ού αιώνα για έβδομη φορά στην Ελλάδα και για πρώτη φορά στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά προκειμένου να ανεβάσει την εμβληματική και πάντα επίκαιρη, πικρή κωμωδία του Μολιέρου «Ο Μισάνθρωπος ή Ο πικρόχολος ερωτευμένος» (όπως είναι ο πλήρης τίτλος του έργου), που καυτηριάζει την κοινωνική υποκρισία.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος υποδύεται τον κεντρικό ήρωα Αλσέστ στο πλευρό ενός εξαιρετικού θιάσου: Γιωργής Τσαμπουράκης, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Γιώργος Γλάστρας, Γιώργος Ψυχογιός, Δημήτρης Ντάσκας, Νάνσυ Μπούκλη, Αχιλλέας Σκεύης, Θεοδόσης Τανής, Νικόλας Μυλωνόπουλος, Βαγγέλης Δαούσης, Γιώργος Τριανταφύλλου και η Όλια Λαζαρίδου στο ρόλο της Αρσινόης.

Η παράσταση που ανέβηκε για πρώτη φορά από τον γερμανό θεατράνθρωπο το 2018 στο Παρίσι, σημειώνοντας τεράστια καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία με δεκάδες παραστάσεις σε ολόκληρη τη Γαλλία, παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με ένα εκλεκτό καστ Ελλήνων ηθοποιών. Την έμμετρη μετάφραση της παράστασης υπογράφει η Λουΐζα Μητσάκου που, όπως είπε σε συνέντευξη που έδωσε στο “α” ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, “έχει ένα μοναδικό χάρισμα να αναδεικνύει τα νοήματα του συγγραφέα, έτσι ώστε ο θεατής να κατανοεί και να απολαμβάνει το λόγο του”.
Η ανειλικρίνεια και η εξαπάτηση του ίδιου μας του εαυτού ή των άλλων εξοργίζουν τον Αλσέστ, ο οποίος είναι διατεθειμένος να υποστεί οποιεσδήποτε συνέπειες αναλογούν στην “κακότροπη για πολλούς” συμπεριφορά του, προκειμένου να παραμείνει πιστός στις ιδέες του.

TIPS

*Σε συνέντευξη που έδωσε στο “α” ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος δηλώνει: “Ο Μολιέρος είναι ένας κατεξοχήν άνθρωπος του θεάτρου, συγγραφέας και ηθοποιός, που δεν διστάζει να ασκήσει κριτική μέσα από τα έργα του στην αριστοκρατική κοινωνία της εποχής στην οποία ανήκε και ο ίδιος, αφού ήταν ευνοούμενος του Λουδοβίκου. Κατακεραυνώνει την υποκρισία που βασίλευε στην αυλή μέσα από την ιδιαίτερη και ακραία προσωπικότητα του Αλσέστ, ο οποίος πρωταγωνιστεί στον «Μισάνθρωπο». Ενώ, λοιπόν, τα χαρακτηριστικά της βασιλικής αυλής της Γαλλίας του 17ου αιώνα δεν είναι αναγνωρίσιμα στην εποχή μας, το έργο χτυπάει φλέβα στην ουσία: την υποκρισία, την κολακεία και την ανειλικρίνεια που κυριαρχούν και στη σύγχρονη κοινωνία. Μια κρίση αξιών, όπως αυτή για την οποία εξεγείρεται ο Αλσέστ, αναγνωρίζουμε και σήμερα, αφού τείνουμε να γίνουμε δέσμιοι ενός ψηφιακού ψεύτικου κόσμου όπου πουλάμε ευτυχία κι αγοράζουμε likes”.
*Ο “Μισάνθρωπος” σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν ανέβηκε στο Παρίσι το 2018 και έκανε δεκάδες παραστάσεις σε ολόκληρη τη Γαλλία, σημειώνοντας τεράστια καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία. Τα κοστούμια της παράστασης από την Άννα Μαρία Χάινριχ κατασκευάστηκαν στο Παρίσι από το “Atelier Caraco Anezou” και είναι τα ίδια που χρησιμοποιήθηκαν στη γαλλική παραγωγή. Τα παπούτσια της παράστασης κατασκευάστηκαν από τον οίκο υποδημάτων “Pompeii Shoes”, στη Ρώμη. Οι περούκες των Αλσέστ, Φιλάντ και Ορόντ κατασκευάστηκαν από την “Audello Teatro”, στο Τορίνο.
*Τα σκηνικά της παράστασης υπογράφει ο Φέρντιναρντ Βεμπερμπάουερ και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.