"Μήδεια": Η συγκλονιστική παράσταση κορυφώνεται σε τέσσερις τελευταίους σταθμούς στην Αττική

"Μήδεια": Η συγκλονιστική παράσταση κορυφώνεται σε τέσσερις τελευταίους σταθμούς στην Αττική

Η τραγωδία του Ευριπίδη που σκηνοθέτησαν φέτος το καλοκαίρι ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, με την Αθηνά Μαξίμου στον επώνυμο ρόλο, μετρά αντίστροφα με τέσσερις τελευταίες παραστάσεις και αποκορύφωμα το Ηρώδειο.

Μία από τις ωραιότερες προτάσεις ανεβάσματος αρχαίας τραγωδίας καταθέτουν φέτος ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, σκηνοθετώντας από κοινού τη «Μήδεια» του Ευριπίδη. Η παράστασή τους ακολουθεί το πρότυπο της αρχαίας τραγωδίας που θέλει τρεις υποκριτές να υποδύονται όλα τα πρόσωπα του δράματος, κι έτσι η Αθηνά Μαξίμου ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Αιμίλιος Χειλάκης τον Ιάσονα, τον Κρέοντα και τον Παιδαγωγό, και ο Αναστάσης Ροϊλός την Τροφό, τον Αιγέα και τον Άγγελο. Μαζί τους στη σκηνή συμμετέχει ένα ενδεκαμελής Χορός ταλαντούχων ερμηνευτών και ερμηνευτριών και Κορυφαίες τις εξαιρετικές Μυρτώ Αλικάκη και Γιώτα Νέγκα.

Η τραγωδία του Ευριπίδη αναβιώνεται μέσα από μια πρωτότυπη σκηνοθετική πρόταση, σε μια παράσταση με ιδιαίτερη μουσική και κινησιολογική ταυτότητα, που συλλαμβάνει στην εντέλεια τα πάθη, τις εντάσεις και τις συγκρούσεις των δραματικών προσώπων. Κορυφαίες στιγμές της αποτελούν οι εξαιρετικές ερμηνείες αλλά και η συνολικά εμπνευσμένη απόδοση. Η καινούρια μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα μεταδίδει με νεύρο και αμεσότητα τον ευριπίδειο λόγο, η κίνηση της Πατρίσιας Απέργη μεταφέρει ατόφια τα συναισθήματα, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια της Εύας Νάθενα συμπληρώνουν με ευφάνταστο ύφος και λύσεις τη σκηνοθετική ιδέα. Η πρωτότυπη μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού, την οποία εκτελεί ο ίδιος επί σκηνής, παίρνει καθοριστικό ρόλο στη δράση και συμμετέχει στα δρώμενα ως τέταρτος πρωταγωνιστής.

Μετά από τα απανωτά sold out που σημείωσε από την Άνδρο και την Καλαμάτα μέχρι τη Νικόπολη και την Ήλιδα, το Λαύριο, το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και τους Δελφούς, η παράσταση επιστρέφει στην Αττική για τέσσερις τελευταίες βραδιές και παρουσιάζεται στο Θέατρο Νταμάρι «Αλίκη Βουγιουκλάκη» στα Βριλήσσια (15/9), στο Αμφιθέατρο «Θανάσης Βέγγος» στον Κορυδαλλό (16/9), στο Δημοτικό Θέατρο «Αλέξης Μινωτής» στο Αιγάλεω (18/9), και, τέλος, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (23/9).

Προπώληση μέσω viva.gr για τις παραστάσεις σε περιοδεία & για το Ηρώδειο.

TIPS

Σύμφωνα με τον μύθο, η Μήδεια, κόρη του βασιλιά της Κολχίδας και εγγονή του θεού Ήλιου, ερωτεύεται τον Ιάσονα κατά την Αργοναυτική Εκστρατεία, τον βοηθάει να κλέψει το Χρυσόμαλλο Δέρας και τον ακολουθεί στην Ελλάδα, αφού σκοτώσει με φρικτό τρόπο, διαμελίζοντάς τον, τον αδερφό της προκειμένου να μην την εμποδίσει. Στην τραγωδία του Ευριπίδη, το νήμα ξεκινάει με τη Μήδεια να βρίσκεται στην Κόρινθο, αντιμέτωπη με τον κοινωνικό αποκλεισμό, καθώς ο Ιάσονας της ανακοινώνει ότι πρόκειται να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά Κρέοντα. Τότε, μηχανεύεται ένα πανούργο σχέδιο για να εξοντώσει τους εχθρούς της, που κορυφώνεται στην έσχατη πράξη της παιδοκτονίας.
Η παιδοκτονία είναι το καταλυτικό στοιχείο που έφερε ο Ευριπίδης στον μύθο της Μήδειας, καθώς είναι ο πρώτος που την παρουσίασε ως συνειδητή πράξη. Έκτοτε, δεν υπάρχει καλλιτεχνικό είδος που να μην εμπνεύστηκε από αυτόν: το ίδιο το θέατρο, με τις δεκάδες μεταγραφές σε νέα έργα (από τον Κορνέιγ, τον Σενέκα, τον Ανούιγ, τον Χάινερ Μίλερ, ακόμη και τον Μποστ), ο κινηματογράφος, από τον Παζολίνι και τον Ζιλ Ντασέν μέχρι τον Λαρς φον Τρίερ, ο χορός, από τη Μάρθα Γκράχαμ ως τις δύο εξαιρετικές εκδοχές του Δημήτρη Παπαϊωάννου, η όπερα, με γνωστότερη αυτή του Κερουμπίνι, κ.ά.
Ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας έχουν ξεκινήσει εδώ και λίγα χρόνια την έρευνά τους στο αρχαίο δράμα προτείνοντας έναν τρόπο παρουσίασης με τρεις υποκριτές και Χορό. Έτσι, το 2017 παρουσίασαν την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη με τους Αιμίλιο Χειλάκη, Αθηνά Μαξίμου και Λένα Παπαληγούρα στους ρόλους των δραματικών προσώπων, ενώ το 2018 την «Αντιγόνη», με τους Αιμίλιο Χειλάκη, Αθηνά Μαξίμου και Μιχάλη Σαράντη.