Ορισμένοι έσπευσαν να του χαρίσουν 5 αστέρια (στα 5), άλλοι το απέρριψαν ως υπόθεση βιαστική και ρηχή, κάποιοι γκρίνιαξαν μεν για διάφορα ζητήματα (π.χ. τραγουδοποιίας, παραγωγής, συνοχής), μα επισήμαναν κι αρκετά θετικά, τα οποία έφεραν μια ισορροπία στο αξιολογικό ζύγι. Κανείς δεν αμφιβάλλει, πάντως, ότι η κυκλοφορία του "The Tortured Poets Department" είναι το μουσικό γεγονός της φετινής άνοιξης. Και δεν θα μπορούσε να ιδωθεί αλλιώς, αφού μιλάμε για το φρέσκο, πολυαναμενόμενο άλμπουμ της Taylor Swift –της υπέρτατης pop star των καιρών μας.
Τώρα, ως δίσκος με κεκτημένη φόρα και με δεδομένο βεληνεκές μαζικού, παγκόσμιου ενδιαφέροντος, το "The Tortured Poets Department" έγινε διαθέσιμο στο κοινό σε διάφορες εκδοχές: στάνταρ, διπλή ψηφιακή (Anthology), deluxe συλλεκτική, μια αποκλειστική για την αμερικάνικη αλυσίδα καταστημάτων "Target" κ.ά. Πριν πραγματωθούν όλα αυτά, όμως, οι σχετικοί μηχανισμοί προώθησης επιστράτευσαν τα επονομαζόμενα "Easter Eggs", προκειμένου να το επικοινωνήσουν στους απανταχού fans της Taylor Swift. Έναν παλιό, ιδιαίτερο "θεσμό" της δισκογραφίας, που μπορεί να μετρά μισό αιώνα ιστορίας, μα δείχνει να αντέχει κόντρα σε μόδες κι εποχές, παραμένοντας αγαπητός και στο ηλικιακά νεότερο κοινό.
Τα Easter Eggs δεν έχουν ημερολογιακή διασύνδεση με το Πάσχα, αλλά προέρχονται από ένα αυθεντικό πασχαλινό έθιμο του Δυτικού χριστιανικού κόσμου, το οποίο ανάγεται στον ίδιο τον Μαρτίνο Λούθηρο, τον μεγάλο ηγέτη του προτεσταντικού ξεσηκωμού του 16ου αιώνα ενάντια στις ακρότητες της Καθολικής Εκκλησίας. Το αβγό, βέβαια, ήταν ήδη ένα ισχυρό αρχαίο σύμβολο, συνδεδεμένο με τις παγανιστικές γιορτές της άνοιξης και της αναγέννησης της φύσης. Από εκεί το πήραν οι πρώτοι Χριστιανοί, κάνοντάς το αναπόσπαστο τμήμα της πασχαλινής τελετουργίας, όπου, πλέον, συμβόλιζε τον τάφο από όπου αναστήθηκε ο Ιησούς. Κρύβοντας, λοιπόν, πασχαλινά αβγά για τα μικρά παιδιά, ο Λούθηρος τα προσκαλούσε μεν σε ένα τυπικό κυνήγι θησαυρού, με το οποίο αναπαριστούσε, όμως, την αναζήτηση του τάφου του Χριστού από τους πιστούς –τελικά κι αυτήν του ίδιου του αναστημένου Θεανθρώπου.
Με τα χρόνια, το κυνήγι πασχαλινών αβγών διαδόθηκε πολύ: σε έναν βαθμό, μάλιστα, το συναντούμε πια και στην Ελλάδα, όπου έχει έρθει ως εισαγόμενη συνήθεια, κυρίως μέσω Βρετανίας και Γερμανίας. Το 1973, το video game "Moonlander" έγινε το πρώτο που ενσωμάτωσε το παλιό, παιδικό παιχνίδι σε μια τεχνολογική, διαδραστική πραγματικότητα, δημιουργώντας αίσθηση στους χρήστες, την οποία παρατήρησε με ενδιαφέρον η σχετική βιομηχανία. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας η πρακτική γενικεύτηκε –περνώντας, μεταξύ άλλων, και στον χώρο της μουσικής– ενώ, λόγω της καταγωγής της από το πασχαλινό έθιμο, βαφτίστηκε "Easter Egg" από τον Steve Wright της Atari. Η δε αιτία για τη διαρκή δημοφιλία των Easter Eggs λέγεται ότι βρίσκεται σε αυτήν ακριβώς την παραπομπή σε ένα αγαπητό σε μικρούς και μεγάλους παιχνίδι του Πάσχα, καλά καταχωρημένο στη συλλογική μνήμη.
Κάπως έτσι, στην εκκίνηση της εβδομάδας έκδοσης του "The Tortured Poets Department", η Taylor Swift προσκάλεσε τους fans σε Easter Egg κυνήγι ενός μυστικού μηνύματος, το οποίο έλαβε τη μορφή διάσπαρτων λέξεων, κρυμμένων στις πέντε playlists που επιμελήθηκε για την Apple Music. Έπειτα, αφού πια κοινοποιήθηκε επίσημα η ημερομηνία κυκλοφορίας της στάνταρ μορφής του δίσκου, περαιτέρω Easter Eggs οδήγησαν το κοινό στο αίνιγμα του αριθμού 2 κι έπειτα σε μια περίεργη αντίστροφη μέτρηση στο Instagram της pop star από την Πενσιλβάνια. Αποκαλύπτοντας, τελικά, την ψηφιακή έκπληξη της Anthology υπόστασης του άλμπουμ, με 15 εξτρά τραγούδια, η οποία εμφανίστηκε 2 ώρες μετά τη στάνταρ εκδοχή.
Φυσικά, η Taylor Swift δεν είναι παρά ο τελευταίος κρίκος σε μια μακρά αλυσίδα μεγάλων και μικρότερων ονομάτων του μουσικού στερεώματος που έχουν χρησιμοποιήσει Easter Eggs στους δίσκους τους, ώστε να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού. Όποιος αγαπά το "High Hopes" των Pink Floyd (1994), για παράδειγμα, ξέρει ότι αν αφήσεις το CD να παίζει μετά το πέρας του, θα ακούσεις τη σύντομη τηλεφωνική συνδιάλεξη ενός άνδρα με κάποιον Τσάρλι. Για τις ανάγκες του πολυσυζητημένου "Kid A" (2000), επίσης, οι Radiohead έκρυψαν ένα 12σελιδο βιβλιαράκι (booklet) με διάφορα σχέδια, στίχους και ορισμένα ακατανόητα λόγια κάτω από τη μαύρη θήκη όπου τοποθετούμε το CD, ενώ έβαλαν κι ένα ηχητικό Easter Egg στο (μακρύ) πέρας του "Motion Picture Soundtrack", χρησιμοποιώντας μια ραδιοφωνική μετάδοση που άρεσε ιδιαιτέρως στον Thom Yorke.
Άλλα ηχηρά Easter Eggs παραδείγματα προέρχονται από τους U2 της "Pop" εποχής (1997), όπου βρίσκεις ένα Playboy λαγουδάκι εάν ακολουθήσεις το δεξί μάτι του Larry Mullen Jr., τους Coldplay του "Parachutes" (2000), στο οποίο αποκαλύπτεται ένα κρυμμένο κομμάτι μετά το φινάλε, ακόμα και από τη μεριά του Frank Zappa, που στο "Over-Nite Sensation" των Mothers Of Invention (1973) δηλώνει ...γλαφυρά τα αισθήματά του για τους πρόσφατα αποχωρήσαντες Mark Volman & Howard Kaylan, με ένα Easter Egg καμουφλαρισμένο στο εξώφυλλο. Η λίστα είναι τόσο μεγάλη, ώστε θα χρειαστεί να επιστρέψουμε στο θέμα, σε κάποιο μελλοντικό Πάσχα.