Είναι ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της Πελοποννήσου, που έχει την τύχη να είναι τοποθετημένο σε ένα από τα ωραιότερα σημεία που ακουμπούν στις ακτές του Ιονίου. Το «Riviera Olympia» της Grecotel στην Κυλλήνη είναι από τα αγαπημένα ξενοδοχεία των Ελλήνων – και όχι άδικα. Η φετινή χρονιά το βρίσκει πιο αναβαθμισμένο και καλύτερο από ποτέ.
Ένα weekend στο mega resort της Grecotel στην Κυλλήνη σού αποκαλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική ανανέωσης κι εξέλιξης στην οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η πιο ιστορική ελληνική ξενοδοχειακή εταιρεία. Είχα επισκεφθεί το «Riviera Olympia» όταν άνοιξε το «Mandola Rosa» το 2004 κι έπειτα από τόσα χρόνια (με την κρίση παρούσα) το βρήκα πολύ καλύτερο, πιο στιβαρό και πιο σίγουρο για τον τύπο της φιλοξενίας που θέλει να προσφέρει. Είναι το σχέδιο που υλοποιεί, τουλάχιστον την τελευταία τριετία, η Grecotel με το οποίο προσπαθεί (και το έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό) να εισαγάγει σε ξενοδοχεία-μεγαθήρια (ακόμη και all inclusive) πρακτικές φιλοξενίας που παραπέμπουν σε boutique hotels. Το είδα πριν από δύο χρόνια στα ξενοδοχεία της στην Κρήτη, το διαπίστωσα και τώρα στο «Riviera Olympia».
Πώς καταφέρνει όμως μια τόσο μεγάλη ξενοδοχειακή αλυσίδα να μοιάζει τόσο φρέσκια, τόσο νέα και τόσο up to date στο σήμερα της παγκόσμιας βιομηχανίας της φιλοξενίας; Η απάντηση για μένα είναι μία και μάλιστα μπορεί να αποτελέσει case study για πολλούς. Οφείλεται πρώτα και κύρια στο ανθρώπινο δυναμικό της. Τα περισσότερα στελέχη της έχουν «γεννηθεί» κι έχουν γαλουχηθεί με τη φιλοσοφία της Grecotel, έχουν περάσει σχεδόν από όλα τα ξενοδοχεία της (και από διαφορετικά πόστα), άρα διαχέουν με τον καλύτερο τρόπο στη νέα γενιά τις αξίες τους.
Λαμπρά παραδείγματα ο σημερινός γενικός διευθυντής Βασίλης Μηναδάκης, που ανήκει στο δυναμικό της Grecotel κοντά 40 χρόνια και είναι αυτός που έκανε το «Creta Palace» στην Κρήτη αγαπημένο ξενοδοχείο των Ελλήνων, ενώ έστησε από την αρχή ένα από τα ωραιότερα ξενοδοχεία της χώρας, το «Amirandes», αλλά και ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, επικεφαλής του τμήματος Food & Beverage της εταιρείας και πρωτοπόρος στην ανάδειξη των κρητικών προϊόντων, ο οποίος όταν σε ξεναγεί στα ξενοδοχεία του ομίλου είναι σαν να σε ξεναγεί στο σπίτι του.
Καθώς με υποδέχεται στη ρεσεψιόν του «Mandola Rosa» ο Γιάννης Τσίχλης, διευθυντής marketing του ομίλου (και αυτός για πολλά χρόνια στην εταιρεία) και μου συστήνει τον διευθυντή του «Riviera Olympia» Στράτο Μαυραλεξάκη, σκέφτομαι πόσο γνώριμος μου είναι. Έχουμε συναντηθεί στην Κέρκυρα, στην Κρήτη, στο Σούνιο και μαθαίνω ότι, παρότι νέος στην ηλικία, μετράει ήδη πολλά χρόνια στην Grecotel. Τώρα χειρίζεται ένα mega resort που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 2.000 άτομα. Το στοίχημα είναι μεγάλο.
Το «Riviera Olympia» απλώνεται σε εκατοντάδες στρέμματα καταπράσινου δάσους (κάποιοι παλιοί ταξιδευτές σίγουρα θυμούνται εδώ ένα από τα καλύτερα κάμπινγκ της Ελλάδας και το «Ξενία» του ΕΟΤ γύρω από το οποίο αναπτύχθηκε όλο το resort). Αυτό και η υπέροχη ξανθιά παραλία μπροστά είναι τα μεγάλα φυσικά ατού του συγκροτήματος. Η δε εύκολη πρόσβαση από την Αθήνα (ειδικά τώρα που το ταξίδι μέχρι την Πάτρα έγινε παιχνιδάκι) το ανέδειξε σε ένα από τα πιο αγαπημένα family resorts των Ελλήνων. Ο δρόμος από την Πάτρα και μετά γίνεται πιο δύσκολος, αλλά ευτυχώς ύστερα από λίγο μπαίνεις σε εσωτερικούς επαρχιακούς δρόμους, οδηγείς αργά και απολαμβάνεις τη διαδρομή ανάμεσα σε περιποιημένους ελαιώνες.
Το συγκρότημα αποτελείται από τέσσερα ξενοδοχεία με δωμάτια, βίλες και μπανγκαλόους, το καθένα με το δικό του στιλ – αυτό του δίνει τη δυνατότητα να απευθύνεται σε διαφορετικά budgets και προφίλ επισκεπτών. Το «Mandola Rosa» είναι το αγαπημένο των σοφιστικέ ταξιδιωτών και μοιάζει περισσότερο σαν βίλα της ιταλικής ριβιέρας, το «Olympia Riviera Thalasso» έχει στις εγκαταστάσεις του ένα από τα μεγαλύτερα spas της Grecotel, το «Olympia Oasis» (οι βίλες του λειτουργούν ως all inclusive) είναι η πιο μεγάλη μονάδα του συγκροτήματος, ενώ το πιο απλό είναι το «Ilia Palms» στη θέση του παλιού «Ξενία».
Όλοι οι ένοικοι φυσικά (ανεξάρτητα από το σε ποιο ξενοδοχείο μένουν) μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα facilities του resort. Πέρυσι, π.χ., εκείνο που έσπασε όλα τα ρεκόρ δημοφιλίας ήταν το ολοκαίνουργιο Aqua Park, ένας τεράστιος, απίστευτος παιχνιδότοπος νερού (20.000 τ.μ.), όπου ξεφαντώνουν οι μικροί και οι μεγάλοι ξαναγίνονται παιδιά. Φυσικά, από τις κλασικές επιλογές για όλους είναι το εξαιρετικό Elixir Spa, το εντυπωσιακό κέντρο θαλασσοθεραπείας από το οποίο βγαίνεις «καινούργιος».
Η πιο απολαυστική θεραπεία είναι η αγιουρβέδα, την οποία η Grecotel προσφέρει σε όλα τα spas των ξενοδοχείων της με Ινδούς θεραπευτές. Η οργανωμένη παραλία με όλα τα σπορ θαλάσσης, οι πισίνες-υπερπαραγωγή ξεχωριστές σε κάθε ξενοδοχείο, το συνεδριακό κέντρο (σημαντικό ατού ότι λειτουργεί σε αυτόνομο κτίριο) που μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλες εκδηλώσεις και το κέντρο ιππασίας συμπληρώνουν την εικόνα.
Ο φιλοξενούμενος σταρ όμως του «Olympia Riviera» νομίζω ότι είναι τα παιδιά. πέρα από το παιχνίδι και τη διασκέδαση, στην Grecotel φροντίζουν έτσι ώστε ο μικρός ταξιδιώτης να αποκτά εμπειρίες – οι διεθνείς τάσεις καταγράφουν πως οι millennials και οι ταξιδιώτες Gen Z προτιμούν να προσφέρουν στα παιδιά τους διακοπές εμπειρίας ακόμη και σε βάρος των δικών τους «θέλω» και φαίνεται πως εδώ το ξέρουν αυτό. Θα δείτε τα παιδιά να κάνουν κηπουρική ή να μαζεύουν ντομάτες από το μικρό κήπο ή να δοκιμάζουν ελληνικές γεύσεις στα ειδικά σταντ του πρωινού και του δείπνου. Όλα αυτά τα απολαμβάνουν όλοι οι μικροί φιλοξενούμενοι, είτε μένουν στο «Ilia Palms» είτε στη βίλα Νο 78, μια κατοικία 500 τ.μ. με πέντε υπνοδωμάτια και butler service.
Όσο για τα εστιατόρια, έχεις να επιλέξεις από μια πλούσια γκάμα. Από το καφενείο «Πλάτανος», ένα αισθητικά θαυμάσιο παραδοσιακό καφενείο στην καρδιά του συγκροτήματος κοντά στην παραλία, μέχρι τα a la carte «Orient Express» και «Cap Voyage» και από το χώρο που σερβίρει σουβλάκι μέχρι το εστιατόριο «Αμμοθίνες» με τις ελληνικές παραδοσιακές γεύσεις.
Το «Olympia Riviera» ήταν και είναι ένα από τα resorts που αγαπάνε πολύ οι Έλληνες. Τον περσινό Ιούλιο και Αύγουστο το ποσοστό των Ελλήνων που φιλοξενούσε το ξενοδοχείο, όπως μου λέει ο Γιάννης Τσίχλης, άγγιξε το 30%! Αυτό το επιβεβαιώνει περίτρανα.
Περισσότερα για το συγκρότημα εδώ.