Μαθαίνουμε για το Αρχαίο θέατρο Σικυώνας στο Μέγαρο Μουσικής

Η αρχαιολόγος Παναγιώτα Κασίμη, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κορινθίας, και η αρχαιολόγος Δήμητρα Ανδρίκου θα μιλήσουν στο κοινό για το Αρχαίο θέατρο, στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων που διοργανώνουν το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Megaron Plus, σε συνεργασία με το Σωματείο Διάζωμα.

«Αρχαίο θέατρο Σικυώνας

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Megaron Plus, σε συνεργασία με το Σωματείο Διάζωμα, το οποίο συμβάλλει ενεργά, από το 2008 μέχρι σήμερα, στην προστασία και ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων ανά την ελληνική επικράτεια, ολοκληρώνουν τον φετινό κύκλο διαλέξεων με την εκδήλωση που έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 22 Απριλίου στις 7 μ.μ. στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Η αρχαιολόγος Παναγιώτα Κασίμη,  Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κορινθίας, και η αρχαιολόγος Δήμητρα Ανδρίκου θα μιλήσουν στο κοινό για το Αρχαίο θέατρο της Σικυώνας.

Προλογίζει ο πρόεδρος του Διαζώματος Σταύρος Μπένος, o οποίος έχει αναλάβει επίσης τον συντονισμό της συζήτησης.

Αρχαίο θέατρο Σικυώνας: Η καρδιά μιας πόλης ξανακτυπά 

Το αρχαίο θέατρο έχει οικοδομηθεί στη φυσική κλιτύ της ακρόπολης του υψιπέδου της Σικυώνας, με προσανατολισμό βορειοανατολικό. Μαρτυρείται στις γραπτές πηγές για πρώτη φορά στην εξιστόρηση της δράσεως του Αράτου κατά το έτος 251 π.Χ. (Πλουτάρχου, Άρατος, 8). Στη νεότερη έρευνα η πρώτη ουσιαστική χαρτογράφηση και σχεδίαση μερών του μνημείου έγιναν από την επιστημονική αποστολή του Μορέως υπό τον Guillaume-Abel Blouet. Η πρώτη ανασκαφή έγινε ήδη από τη δεκαετία του 1880 από την Αμερικάνικη Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, η οποία αποκάλυψε το σκηνικό οικοδόμημα, την ορχήστρα και μέρος από τις κατώτατες σειρές του κοίλου. Εν συνεχεία, το 1954 ο Αναστάσιος Ορλάνδος έκανε καθαρισμούς στο σκηνικό οικοδόμημα, τη βόρεια θολοσκεπή δίοδο και σε ορισμένους θρόνους και εδώλια. Το 1984 η Κ. Κρυστάλλη-Βότση με την Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία έκανε δοκιμαστικές τομές στο κοίλον. Γεωαρχαιολογική επιφανειακή έρευνα έγινε το 2015 από τους Ch. Haward και Γ. Λώλο.

Η χρονολόγηση της πρώτης οικοδομικής φάσης του λίθινου θεάτρου δεν μπορεί να τοποθετηθεί πριν το τελευταίο τρίτο του 4ου αι. π.Χ. Δεν αποκλείεται να υπήρχε στην περιοχή, πριν την οικοδόμηση του λίθινου θεάτρου, πρωιμότερος χώρος θέασης και θεατρική δραστηριότητα, σχετιζομένη και με λατρευτική δραστηριότητα.

Σκοπός των τελευταίων αρχαιολογικών ερευνών (2014-2019) ήταν η γεωμετρική τεκμηρίωση μερών του θεάτρου, η αποκάλυψη τεκμηρίων χρονολόγησης, η ενδελεχής καταγραφή, αποτύπωση και αποτίμηση όλων των αρχιτεκτονικών στοιχείων των μερών του αρχαίου θεάτρου και η προετοιμασία εκπόνησης μελετών προστασίας, αποκατάστασης και επανάχρησης του μνημείου. Παράλληλα, αντιμετωπίστηκαν με ειδικές μελέτες επιμέρους θέματα, όπως η διευθέτηση των υδάτων αλλά και η σύνδεση του αρχαίου θεάτρου με τα υπόλοιπα μνημεία της αρχαίας Σικυώνας.

Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ένα κορυφαίο ανέβασμα Μπέκετ από τον Θόδωρο Τερζόπουλο

Είδαμε στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση τη μνημειώδη παράσταση που σκηνοθέτησε ο διεθνής Έλληνας δημιουργός με το ιταλικό Emillia Romagna Teatro.

Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μιλούν για το "Reunion The Musical" σε μια κοινή συνέντευξη

Οι τέσσερις αγαπημένοι ερμηνευτές πρωταγωνιστούν στο πρωτότυπο μιούζικαλ της Θέμιδας Μαρσέλλου που έχει στον πυρήνα του τα 90s, πλάι σε ένα θίασο γεμάτο ενέργεια (Παλλάς, από 17/5).

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber