To σύγχρονο marketing είναι σαφέστατα από εκείνα τα εργαλεία με δύο... χρήσεις, την "καλή" και την "κακή": μπορείς να το χειριστείς δημιουργικά και έξυπνα προς όφελος της εταιρείας σου και του κοινού, μπορείς να το χειριστείς υστερόβουλα και παραπλανητικά, σε βάρος του ανταγωνισμού και... του ίδιου κοινού. Εδώ και ένα χρόνο σχεδόν η Samsung συνεχίζει να καταφεύγει στη δεύτερη, κακή χρήση του marketing, με επίκεντρο ένα θέμα που έχουμε ξαναθίξει στο παρελθόν. Αλλά έχουμε την αίσθηση ότι - και εν όψει Mundial, το οποίο συνοδεύεται από αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον, με ό,τι αυτό σημαίνει για την αντίστοιχη σύγχυση και τις σχετικές απορίες - ειλικρινά έχει έλθει το πλήρωμα του χρόνου για να τεθούν κάποιοι όροι κι έννοιες στο πλαίσιο που τους αντιστοιχεί.
Αναφερόμαστε στο όλο θέμα των "LED TV", το οποίο έχει ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2009. Αρκετά μέλη του ειδικού Τύπου, παραδοσιακού και ηλεκτρονικού, όσο και μερικά του γενικού, είχαν κατακρίνει πέρυσι τη Samsung επειδή με τις διαφημίσεις της δεν ανέφερε τις τηλεοράσεις της ως "τηλεοράσεις LCD οπίσθιου φωτισμού LED" (LED backlit LCD TV) αλλά ως "τηλεοράσεις LED" (LED TV). Για ποιούς λόγους κάτι τέτοιο είναι ανακριβές και δημιουργεί - ευνοϊκά για τη Samsung - εσφαλμένες εντυπώσεις, είχαμε κάνει αναφορά και εμείς τότε. Το ζήτημα είχε τραβήξει την προσοχή του Βρετανικού Συμβουλίου Προτύπων Διαφήμισης, το οποίο είχε όντως κρίνει ως παραπλανητικές τις διαφημίσεις και είχε αναγκάσει τη Samsung να τις αλλάξει. Δυστυχώς, αυτό ίσχυσε μόνο για τη Μεγάλη Βρετανία - στην υπόλοιπη Ευρώπη και στη χώρα μας η ονομασία LED TV χρησιμοποιήθηκε χωρίς επιπτώσεις για τη Samsung, καθώς αντίστοιχα ελεγκτικά όργανα είτε δεν υπάρχουν, είτε δεν έχουν την ισχύ που θα έπρεπε.
Ένα... fast forward δέκα μηνών, λοιπόν - και βρισκόμαστε όχι στην ίδια, αλλά σε χειρότερη θέση. Στα δελτία Τύπου, τα blogs, τα περιοδικά και τις εφημερίδες - ο ειδικός Τύπος έχει αποφύγει το φάουλ αλλά αντιστοιχεί σ' ένα ποσοστό μόνο των μέσων ενημέρωσης - ο όρος LED TV εμφανίζεται αυτούσιος και χωρίς καμία διευκρίνιση. Καθιερωμένα e-shops όπως αυτά του Πλαισίου έχουν... φτιάξει κατηγορία κανονική μ' αυτό το όνομα (τα εύσημα στα άλλα μεγάλα e-shops που δεν το έχουν κάνει), ενώ αλυσίδες λιανικής όπως αυτή του Κωτσόβολου και της Ηλεκτρονικής χρησιμοποιούν τον ίδιο χαρακτηρισμό σε καταστήματα και Web. Κατάσταση στο άκρως ανησυχητικό όριο της... καθιέρωσης, με άλλα λόγια.