Είδηση που είχε περάσει "στα ψιλά γράμματα" στις αρχές Σεπτεμβρίου - αλλά υποψιαζόμαστε πως θα έχει μεγαλύτερη σημασία και επιπλοκές όσο πλησιάζουμε στην έντονα καταναλωτική περίοδο των Χριστουγέννων - αφορούσε τη Samsung και την ASA, το ελεγκτικό σώμα για τις διαφημίσεις της βρετανικής αγοράς. Η δεύτερη έκρινε ότι ο όρος LED TV που η πρώτη χρησιμοποιεί για τη νέα γενιά τηλεοράσεων που προωθεί είναι παραπλανητικός και δημιουργεί επωφελώς λανθασμένη εντύπωση στο καταναλωτικό κοινό σχετικά με την τεχνολογία που τα μοντέλα αυτά χρησιμοποιούν. Βάσει αυτής της κρίσης υποχρέωσε τη Samsung να αλλάξει τις διαφημίσεις της σε τηλεόραση και έντυπα, κάτι που από πολλά μέσα ενημέρωσης στο χώρο του entertainment θεωρήθηκε νίκη προς όφελος του καταναλωτή.
Χωρίς να υπεισέλθουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες - που εκτείνονται πολύ πέρα από τα όρια του παρόντος άρθρου - οι δύο τεχνικές φωτισμού που αξιοποιούνται στις τηλεοράσεις "LED TV" δεν είναι... νέα τεχνολογία προβολής. Η οθόνη τους αυτή καθ' αυτή είναι τεχνολογίας LCD, "φωτίζεται" όμως κατάλληλα με ειδικές "ράβδους" είτε πίσω από όλη της την επιφάνεια είτε από τις τέσσερις πλευρές της, έτσι ώστε να αποδίδει βαθύτερο μαύρο και καλύτερα χρώματα. Για να χαρακτήριζε κανείς μία τηλεόραση ως "καθαρόαιμη" LED, θα έπρεπε... κάθε pixel στην οθόνη της να ήταν και μία τέτοια φωτοδίοδος, κάτι που φυσικά δεν ισχύει (είναι εφικτό αλλά η τηλεόραση θα κόστιζε τα δεκαπλάσια ή παραπάνω). Γι' αυτό ο όρος "LED TV" είναι τόσο άκυρος, όσο και παραπλανητικός - σε αντίθεση με τον όρο "LCD TV οπίσθιου φωτισμού LED" ή έστω "LED LCD TV", αν ο πρώτος δεν είναι αρκετά... sexy για τη Samsung και κάθε άλλον κατασκευαστή που προτίθεται να προωθήσει αυτήν την τεχνολογία για να αναδείξει την, αδιαμφισβήτητη, υπεροχή των τηλεοράσεων φωτισμού LED έναντι των τυπικών LCD.
Στεκόμαστε στις αρχές Νοέμβρη, όμως, και η κίνηση της ASA δεν φαίνεται να είχε εν τέλει αποτέλεσμα. Η Samsung συνεχίζει να διαχωρίζει στο Web site της τις τηλεοράσεις σε plasma, LCD και... LED, οι διαφημίσεις της σε sites και πάλι στηρίζονται στον όρο LED TV, τα έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα που απλώς αντιγράφουν δελτία Τύπου συνεχίζουν να τον εντάσσουν αυτούσιο σε δημοσιεύματα. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά - προφανώς επηρεασμένα από την ίδια ονοματολογία - ουκ ολίγα Δικτυακά καταστήματα "έφευραν" νέα κατηγορία τηλεοράσεων LED TV, στην οποία συμπεριλαμβάνουν μοντέλα της Samsung, της Sharp και της LG. Η γνώμη μας; Κακώς, κάκιστα η Samsung ή οποιαδήποτε άλλη κατασκευάστρια εταιρεία προσπαθεί να... ιδρύσει νέα κατηγορία τηλεοράσεων βάσει του όρου LED. Η προσέγγιση είναι όντως παραπλανητική και διόλου δεν μας ενδιαφέρει αν το "LED TV" ακούγεται πιο όμορφα στα αυτιά των στελεχών του marketing από το "LED LCD TV": η τεχνική βελτίωσης της εικόνας μέσω LED δεν αναιρεί το εγγονός ότι οι οθόνες είναι τεχνολογίας LCD. Πιστεύουμε ότι το κακώς κείμενο θα διορθωθεί γρήγορα; Όχι. Θα έπρεπε; Χθες!