Δεν είναι... κρυφό ακριβώς το γεγονός ότι η Microsoft είναι μία εταιρεία που σκέπτεται πολυεπίπεδα: αν πρόκειται να προχωρήσει σε μία χρηματική επένδυση σημαντική, θα το κάνει για περισσότερους από έναν λόγους και σκοπούς συνήθως. Για τον λόγο αυτό όταν ο αμερικανικός κολοσσός εξαγόρασε τεχνογνωσία πάνω στην οποία στηρίχθηκε το περιφερειακό ανίχνευσης κίνησης του Xbox, το Kinect, περιμέναμε να δούμε σε τί άλλο θα την αξιοποιήσει. Η απάντηση ήταν, φυσικά, το Kinect για Windows, ένα περιφερειακό αντίστοιχων (βελτιωμένων) δυνατοτήτων που προσθέτει λειτουργίες ανίχνευσης κίνησης στο πιο δημοφιλές λειτουργικό σύστημα του κόσμου. Και με την κυκλοφορία του Xbox One, που έφερε στην αγορά τη δεύτερη έκδοση του Kinect, ήταν πρακτικά δεδομένο πως η Microsoft θα διέθετε μία δεύτερη αντίστοιχη έκδοσή του για PC.
Αυτό ακριβώς έκανε μόλις η αμερικανική εταιρεία, λοιπόν - όμως ο τρόπος με τον οποίο το έκανε... μάς προβληματίζει ελαφρώς. Κατ' αρχήν, το νέο Kinect for Windows είναι διαθέσιμο για προπαραγγελία μόνο για προγραμματιστές, ανθρώπους δηλαδή που θα το χρειαστούν προκειμένου να αναπτύξουν εφαρμογές ανίχνευσης κίνησης. Δεν θα είναι διαθέσιμο για το καταναλωτικό κοινό σε πρώτη φάση, με τη Microsoft να μην έχει θέσει κανενός είδους χρονικό πλαίσιο για το πότε θα μπορούσε να είναι. Κατά δεύτερον, δεν συνοδεύεται από κανενός είδους software - δεν γνωρίζουμε καν αν τα Windows το αναγνωρίζουν ως Kinect 2.0 και αξιοποιούν τις αυξημένες του δυνατότητες - και το απαραίτητο λογισμικό για την ανάπτυξη εφαρμογών θα διατεθεί την ημέρα της διάθεσής του (15/7). Κατά τρίτον, θα κοστίζει $199/€199, τιμή πώλησης υψηλή - ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως "αφαιρώντας" το Kinect για Xbox One από την εμπορική συσκευασία του συστήματός της, η Microsoft πωλεί το δεύτερο τώρα αντί €399, από €499. Δεν κοστίζει ακριβώς "τη διαφορά" το περιφερειακό για να κατασκευαστεί, συσκευαστεί και προωθηθεί ξεχωριστά, αλλά τα $199/€199 κρίνονται απ' όλους διόλου ευκαταφρόνητα.
Ακόμη κι αυτό το κόστος, βέβαια, θα μπορούσε ίσως να δικαιολογηθεί αν υπήρχαν apps ικανά να αξιοποιήσουν το πρώτο ή/και δεύτερο Kinect for Windows, τέτοια που να ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό. Δυστυχώς, αυτά δεν υπάρχουν. Η Microsoft δείχνει να κυκλοφορεί "στοχευμένα" το περιφερειακό, λοιπόν, ώστε να το προωθήσει σε άλλες αγορές και με άλλες πρακτικές εφαρμογές π.χ. στην ιατρική, στην βιομηχανική έρευνα, ως εργαλείο για επαγγελματικές παρουσιάσεις κλπ. Από τη μία πλευρά, κρίμα: το Kinect for Windows θα μπορούσε να είναι απίθανα ενδιαφέρον μέσο χειρισμού για Media Center PC, ενώ θα μπορούσε ίσως να αξιοποιηθεί και εκπαιδευτικά ή/και ψυχαγωγικά - σίγουρα δημιουργικά - με games όπως π.χ. το Project Spark. Από την άλλη, ποιός ξέρει; Μπορεί η Microsoft να το προωθήσει όντως στα $99/€99 κάποια στιγμή στο μέλλον, όταν θα υπάρχει πλέον και κάποιος διαθέσιμος αριθμός "καταναλωτικών" apps για να το αξιοποιεί. Θα δείξει!