Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε... ποιός ακριβώς θεώρησε εξ αρχής αυτήν την πρακτική ως "καλή ιδέα" (είχε κάνει το ίδιο πράγμα και με το 3DS και με το WiiU), όμως η Nintendo στην συνέντευξη Τύπου που έδωσε για τα αποτελέσματα του οικονομικού έτους της που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες εβδομάδες επιβεβαίωσε το χρονικό πλαίσιο κυκλοφορίας του επόμενου συστήματος ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας της. Αυτό είναι γνωστό μόνο με το κωδικό όνομα "Nintendo NX" μέχρι στιγμής και μπορεί να μην ξέρουμε την βασική ιδέα (που είναι "νέα" σύμφωνα με τους Ιάπωνες) στην οποία στηρίζεται, τις προδιαγραφές του, τις δυνατότητές του, τον σχεδιασμό του ή ο,τιδήποτε άλλο, ξέρουμε όμως πλέον πως θα κυκλοφορήσει σε όλες τις μεγάλες αγορές τον Μάρτιο του 2017.
Παραδόξως στην ίδια συνέντευξη Τύπου για τους οικονομικούς αναλυτές και τους επενδυτές της η Nintendo διευκρίνισε επίσης πως το NX δεν θα αποκαλυφθεί στο πλαίσιο της έκθεσης Ε3 2016 τον Ιούνιο, επειδή οι Ιάπωνες "θέλουν να εστιάσουν στον επόμενο τίτλο Zelda". Ακόμη περισσότερο παράδοξο - έως... παρανοϊκό από μερικές απόψεις - είναι το γεγονός ότι ο τίτλος αυτός θα κυκλοφορήσει τόσο για το WiiU όσο και για το NX, ταυτόχρονα, τον Μάρτιο του 2017 (!), πράγμα που σημαίνει πως η παρουσία της Nintendo φέτος όχι μόνο θα επικεντρωθεί σε ένα video game που βρίσκεται έναν χρόνο μακριά σχεδόν, αλλά και ένα video game του οποίου η έκδοση για το νέο της σύστημα προφανώς θα επισκιάσει απόλυτα την έκδοση που περίμεναν υπομονετικά οι κάτοχοι WiiU επί τρία ολόκληρα χρόνια.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του Nintendo NX δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί και "το τελευταίο καρφί στο φέρετρο" του WiiU: ο διάδοχος του Wii όχι μόνο απέτυχε να συνεχίσει την θεαματική πορεία του προκατόχου του, αλλά απέτυχε... γενικότερα, έχοντας σημειώσει πωλήσεις της τάξης των 12.5 εκ. συστημάτων παγκοσμίως. Η ζήτηση γι' αυτό ήταν ούτως ή άλλως χαμηλή, με την δρομολόγηση της διάθεσης του NX τώρα είναι φυσικό να αγγίξει επίπεδα σχεδόν μηδενικά και να πλήξει ακόμη περισσότερο τα οικονομικά της Nintendo (της οποίας στο έτος που ολοκληρώθηκε τα έσοδα μειώθηκαν από τα 42.5 δις γεν στα μόλις 16.5 γεν). Με τις πωλήσεις του 3DS και των τίτλων του να εμφανίζονται επίσης μειωμένες, η Nintendo θα κληθεί να μεταβεί σε μία νέα εποχή με το NX τον ερχόμενο Μάρτιο έχοντας ήδη διανύσει τρία έτη αρνητικής πορείας.
Οι Ιάπωνες φαίνονται να στηρίζουν πολλά τόσο στην άγνωστη ως τώρα κεντρική ιδέα του NX που θεωρούν σημαντικό διαφοροποιό στοιχείο σε σχέση με τα PS4/Xbox One, όσο και στις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη πάρει για είσοδο στην αγορά των mobile games όπως του σχετικά πρόσφατου Miitomo: στην ίδια συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσαν καινούργια τέτοια mobile games βασισμένα σε παλαιότερες επιτυχίες της εταιρείας όπως τα Fire Emblem και Animal Crossing. Συγκεκριμένες ημερομηνίες γι' αυτά δεν δόθηκαν, ενώ απομένει ν' αποδειχθεί το πώς ακριβώς αυτή της η στρατηγική για το οικονομικό έτος του 2016 συνδέεται με την κυκλοφορία του Nintendo NX τον ερχόμενο Μάρτιο.
Με... αυτά και με κείνα, πάντως, αναρωτιέται κανείς πώς θα έχει διαμορφωθεί το τοπίο της αγοράς στα τέλη Μάρτη του 2017, με τα PS4 και Xbox One ήδη τέσσερα χρόνια στην αγορά, τους πιθανούς "ενδιάμεσους διαδόχους" τους είτε ήδη παρόντες είτε δρομολογημένους, αλλά και πάνω από 65 εκατομμύρια καταναλωτές να έχουν ήδη επενδύσει συνδυαστικά σε δύο από αυτά τα συστήματα. Για να επιτύχει εμπορικά το Nintendo NX στο αρχικό στάδιο της πορείας του χρειάζεται όχι μόνο τους... παραδοσιακά πιστούς "ακόλουθούς" της - που καταμετρώνται πια σε όχι πιο πολλούς από 8-10 εκατομμύρια παγκοσμίως - αλλά υποστήριξη και από το κοινό των αφοσιωμένων παικτών. Αυτοί, ωστόσο, μετά από το φιάσκο του WiiU και την "φούσκα" του Wii δεν δείχνουν να έχουν εμπιστοσύνη στην Nintendo, ώστε να την βοηθήσουν κιόλας.
Από την άλλη πλευρά θα ήταν λάθος να υποτιμήσει κανείς την Nintendo. Λόγος πρώτος: με το NX να είναι η τελευταία τους ευκαιρία στην αγορά των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας, είναι βέβαιο πως οι Ιάπωνες θα "τα δώσουν όλα": όλοι οι αντίπαλοι είναι, ως γνωστόν, περισσότερο επικίνδυνοι όταν "στριμώχνονται στη γωνία". Λόγος δεύτερος: με πολλαπλές ευκαιρίες να μάθει από τα λάθη της, η Nintendo έχει την ευκαιρία όχι μόνο να αξιοποιήσει την εμπειρία αυτή, αλλά και να κινηθεί επιθετικά προς την πλευρά των Sony και Microsoft καθώς αυτές θα βρίσκονται πλέον περίπου στα μισά της διαδρομής των συστημάτων τους. Λόγος τρίτος: οι δημοφιλείς χαρακτήρες που ανήκουν στον ιαπωνικό κολοσσό, από τον Mario και την Samus μέχρι τον Link και τον Bowser, συνεχίζουν να έχουν την αναγνωρισιμότητα και την... νοσταλγική "δύναμη" που θα "απογείωνε" τις πωλήσεις games βασισμένων σε αυτούς, αν τα ίδια τα games ήταν αρκετά ποιοτικά κι ενδιαφέροντα. Σε κάθε περίπτωση του χρόνου τέτοιο καιρό θα έχουμε μία πρώτη, ίσως όχι ενδεικτική αλλά ενδιαφέρουσα, εικόνα της θέσης που ο ιαπωνικός κολοσσός μπορεί να διεκδικήσει πλέον στην αγορά. Έως τότε... υπομονή!