PlayStation4K: οι αναφορές, τα δεδομένα, οι υποθέσεις

Το ζήτημα του "βελτιωμένου PS4" αποκτά πολύ περισσότερο ενδιαφέρον και χρονικό ορίζοντα

Αν το γνωστό κλισέ "όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά" ισχύει σχεδόν... αυταπόδεικτα πλέον κάπου, ισχύει στο Web - και με τους ψιθύρους να πυκνώνουν όσον αφορά το φημολογούμενο PlayStation 4K, αλλά και την Sony να μην διαψεύδει επίσημα τις σχετικές εικασίες, θα πρέπει να θεωρούμε πλέον δεδομένο πως η συσκευή αυτή όχι μόνο έχει ήδη σχεδιαστεί, όχι μόνο υφίσταται σε πρωτότυπη μορφή, αλλά έχει δρομολογηθεί για εμπορική διάθεση σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Οι εξελίξεις, δε, των τελευταίων ημερών μάς υποχρεώνουν ν' αναφερθούμε στο ζήτημα για δεύτερη φορά μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα γιατί - όπως δείχνουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή τουλάχιστον - σε άλλες παραμέτρους της δικής μας ανάλυσης είναι πολύ πιθανό ν' αποδειχθούμε ακριβείς, σε άλλες όμως τα σχέδια της Sony δείχνουν να... ξεπερνούν και τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις μας!

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: την αρχική αναφορά του Kotaku, ενός Web site δημοφιλούς μεν αλλά όχι ακριβώς του πλέον αξιόπιστου στην ανακάλυψη πρωτότυπων ειδήσεων, στηρίζουν πλέον με πιο πολλές λεπτομέρεις αναφορές από το εξειδικευμένο τμήμα του Eurogamer για την τεχνολογική υποδομή των συστημάτων gaming, του Digital Foundry δηλαδή, καθώς και από την Wall Street Journal. Το PS4K, όπως είναι η κωδική του ονομασία προς το παρόν, θα κυκλοφορήσει στην αγορά χωρίς να αντικαταστήσει το υπάρχον PS4, αλλά παράλληλα με αυτό - πολλαπλές πηγές, δε, το θέλουν πλέον να ανακοινώνεται και ίσως να διατίθεται (!) λίγο νωρίτερα ή τον ίδιο καιρό με το PlayStation VR, το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το PS4K θα μπορούσε να βρίσκεται στα καταστήματα έως το Νοέμβριο και όχι κάποια στιγμή μέσα στο 2017, όπως είχαμε αρχικά υποθέσει βασιζόμενοι στην ως τώρα πορεία του PS4 και τους ΑΑΑ αποκλειστικούς του τίτλους για φέτος.

Την υπόθεση αυτή την είχαμε κάνει, προφανώς, βασιζόμενοι και στο γεγονός ότι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα εμπορικών επιπλοκών για την Sony από την στιγμή ανακοίνωσης του PS4K και μετά - ειδικά αν γίνει στο πλαίσιο της επερχόμενης Ε3 2016 τον Ιούνιο: γνωρίζοντας πως έρχεται ένα βελτιωμένο μοντέλο PS4, πολλοί καταναλωτές εύλογο είναι να θεωρήσουν προτιμότερη την αναμονή μέχρι την κυκλοφορία αυτού για να αγοράσουν καινούργιο PlayStation, αντί για την αγορά του παρόντος μοντέλου. Αυτό προφανώς θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις PS4 για μία περίοδο τριών μηνών το λιγότερο. Από την άλλη πλευρά, ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο, είναι επίσης πιθανό το PS4K να είναι σημαντικά ακριβότερο από το παρόν PS4: είτε δηλαδή να κοστίζει περισσότερο από €500, είτε η τιμή του PS4 να μειωθεί επίσημα πλέον στα €299, έτσι ώστε το PS4K να ξεκινήσει από τα €499.

Όποια εμπορική πολιτική κι αν επιλέξει να ακολουθήσει η Sony για το PS4K, όπως δείχνουν τα πράγματα δεν έχουμε κάνει λάθος όσον αφορά στη σύνθεση των υποσυστημάτων του καινούργιου μοντέλου και κατά συνέπεια στις δυνατότητές του τις τεχνικές. Ο κεντρικός επεξεργαστής και το υποσύστημα γραφικών του PS4Κ δεν μπορούν να απομακρυνθούν πάρα πολύ από αυτά του PS4, ειδάλλως η Sony διακυνδυνεύει να "σπάσει στα δύο" την πελατειακή της βάση όσον αφορά στην συμβατότητα των μελλοντικών games με αμφότερες τις "εκδόσεις" του οικιακού της συστήματος (και βέβαια την συμβατότητα της νέας έκδοσης με τον υπάρχοντα κατάλογο games της τωρινής). Οι αναφορές θέλουν ως πιθανότερη οδό την σημαντική αναβάθμιση του υποσυστήματος γραφικών αλλά την διατήρηση του κεντρικού επεξεργαστή ως έχει ή με χρονισμό κατά τι υψηλότερο. Αυτό θα εξασφαλίσει πως τα games του PS4 παραμένουν συμβατά, πως τα μελλοντικά games θα αποδίδουν καλύτερα στο PS4K, αλλά και πως τα games του PlayStation VR θα δείχνουν καλύτερα στο PS4K συνολικά.

Φυσικά ο λόγος - ή... πρόφαση - ύπαρξης του PS4K συνεχίζει να είναι η υπερψηλή ευκρίνεια (εικόνα 4Κ), αλλά και πάλι μιλώντας μόνο για video (ταινίες/σειρές), όχι για games. Όπως είχαμε υποθέσει κι εμείς, το PS4K θα φέρει τόσο θύρα HDMI 2.0a, όσο και UHD Blu-ray drive ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει υλικό σε ανάλυση 4Κ τόσο από τους νέους οπτικούς δίσκους UHD BD, όσο και από υπηρεσίες όπως η Netflix. Αλλά η προαναφερθείσα αναβάθμιση του υποσυστήματος γραφικών του θα συνεχίσει να μην είναι αρκετή για την προβολή 3D games σε ανάλυση 3840x2160 pixels με σταθερό ρυθμό ανανέωσης στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο (το πρακτικό minimum). Ίσως κάποια games με απλοϊκά γραφικά να είναι σε θέση να προβληθούν έτσι, αλλά τα περισσότερα, όχι. Αυτό που είναι πιθανότερο να διαπιστώσουν στα games οι κάτοχοι PS4K είναι, εν τέλει, αυτό που κι εμείς είχαμε υποθέσει: πως οι νέες παραγωγές σε αυτό θα αποδίδονται με 60 καρέ το δευτερόλεπτο ή/και περισσότερα εφέ βελτιστοποίησης της εικόνας, ενώ οι ίδιες παραγωγές στο υπάρχον PS4 θα περιορίζονται σε λιγότερα καρέ.

Μία τελευταία παράμετρος στο όλο θέμα προέκυψε πριν από ένα εικοσιτετράωρο μόλις και αξίζει αναφοράς για την προοπτική της και μόνο: η Sony δηλώνει μεν πως αρχικά θα παραμείνει προσηλωμένη στην προώθηση του PlayStation VR και των games του αποκλειστικά για την καταναλωτική βάση του PS4/PS4K, αλλά στο μέλλον δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να καταστήσει το PS VR συμβατό και με PC. Αυτό το ενδεχόμενο θα την φέρει σε άμεση αντιπαράθεση με τα Oculus Rift και HTC Vive, μεν, όμως από πλεονεκτική θέση όσον αφορά στο κόστος απόκτησης. Το εκάστοτε PC θα πρέπει φυσικά να είναι κάποιων προδιαγραφών "και πάνω" για να αξιοποιηθεί από το PS VR, όμως αυτό ισχύει ούτως ή άλλως και για τα δύο άλλα προαναφερθέντα περιφερειακά εικονικής πραγματικότητας. Με αυτήν την προσέγγιση η Sony θα μπορούσε να σημειώσει περισσότερες πωλήσεις PS VR, οι οποίες πιθανότητα θα οδηγούσαν και σε ουκ ολίγες πωλήσεις PS4K από το ίδιο κοινό κάποια στιγμή. Θα αποδειχθεί πως αυτό είναι το μακροπρόθεσμο "σχέδιο μάχης" της Sony για τα PS4K, PS VR και PC; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ