Έχει περάσει σχεδόν... ένας χρόνος από την ημέρα που η Microsoft ανακοίνωσε - όχι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ακριβώς, προκαλώντας δικαιολογημένα τόσες και τόσο έντονες αντιδράσεις ώστε να υποχρεωθεί σε διευκρινίσεις σχετικές - την χρονική αποκλειστικότητα του Rise of the Tomb Raider στα Xbox One και Xbox 360. Οι διαμαρτυρίες εκ μέρους των κατόχων PlayStation4 και PC έχουν σε μεγάλο βαθμό περιοριστεί, πλέον, όμως κάτι σημαντικό που δεν γνωρίζαμε αφορούσε στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο η νέα περιπέτεια της Lara Croft θα παρέμενε αποκλειστική στα συστήματα των Αμερικανών. Αυτό ανέλαβε να αποσαφηνίσει χθες η εταιρεία δημιουργίας του τίτλου, η Crystal Dynamics... και τα νέα είναι τόσο καλά, όσο και άσχημα, ανάλογα με το φορμά για το οποίο ενδιαφέρεται κανείς.
Η Crystal Dynamics επιβεβαίωσε πως το Rise of the Tomb Raider για PC θα διατεθεί για Windows 10 σε παραδοσιακή μορφή και σε ψηφιακή μέσω της δημοφιλούς υπηρεσίας Steam μέσα στους πρώτους τρεις μήνες του 2016 - χρονικό περιθώριο δηλαδή αρκετό για να εξασφαλίσει πως θα σημειωθεί πρώτα το maximum των πωλήσεων του τίτλου στα Xbox One και Xbox 360 από τις 10 Νοεμβρίου, σε όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, αλλά και στην... after περίοδο, κατά την οποία παρατηρείται η συνηθισμένη πια πτώση τιμής πάρα πολλών ΑΑΑ τίτλων των Χριστουγέννων (Φεβρουάριος ή και Ιανουάριος πολλές φορές). Αυτό το χρονικό διάστημα θα δώσει, ελπίζουμε, στην Crystal Dynamics και τον απαραίτητο χρόνο για να βελτιστοποιηθεί η έκδοση για Η/Υ, καθώς οι PC gamers δικαιούνται να διαμαρτυρηθούν εντονότατα για την ποιότητα πολλών ΑΑΑ games σε προσωπικούς υπολογιστές τον τελευταίο χρόνο (με αποκορύφωμα το σκάνδαλο της έκδοσης για PC πρόσφατου Batman Arkham Knight που χρειάστηκε να αποσυρθεί από την αγορά).
Η έκδοση για PlayStation4, δυστυχώς, δεν θα είναι διαθέσιμη το ίδιο σύντομα. Χωρίς να προσδιορίσει μήνα συγκεκριμένο, η Crystal Dynamics τοποθέτησε την κυκλοφορία του τίτλου σε PS4 "στις γιορτές του 2016" (!), έναν ολόκληρο χρόνο μετά από την αντίστοιχη έκδοση για Xbox One. Πρόκειται για μία από τις χρονικά μεγαλύτερες εμπορικές αποκλειστικότητες τίτλου που μπορούμε να θυμηθούμε - τόσο μεγάλη, ώστε είναι αμφίβολο αν οι κάτοχοι του νέου οικιακού PlayStation θα επιδείξουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτήν, ασχέτως της ποιότητας του τίτλου. Η περίφημη Definitive Edition του Tomb Raider τον Ιανουάριο του 2014 είχε σημειώσει στo PlayStation4 αξιοπρεπέστατες πωλήσεις, περιλαμβάνοντας και εκτενές extra περιεχόμενο στην ίδια τιμή πώλησης με το αρχικό του 2013 - όμως τότε η βιβλιοθήκη του συστήματος της Sony δεν είχε το ίδιο βάθος και εύρος με σήμερα, ενώ η... κυνικά παραχωρημένη αποκλειστικότητα της έκδοσης του Rise of the Tomb Raider στο Xbox One και η κατάλυση της ιστορίας δύο δεκαετιών που έχει η Lara Croft στα PlayStation είναι κάτι που ίσως οι κάτοχοι PS4 δεν θα συγχωρήσουν στην κάτοχο των Tomb Raider, Square Enix.
Από την άλλη πλευρά, η Sony με αυτήν την εξέλιξη των πραγμάτων αποφεύγει οριστικά οποιαδήποτε "σύγκρουση" της Lara Croft με τον Nathan Dake του Uncharted 4 - το οποίο θα κυκλοφορήσει έως το καλοκαίρι του 2016 και το πιθανότερο είναι να έχει συγκεντρώσει τη μεγάλη πλειοψηφία των πωλήσεών του έως το Σεπτέμβρη του ίδιου έτους. Αυτό που απομένει ν' αποδειχθεί (αλλά και πάλι θα είναι δύσκολο να "μετρηθεί" αξιόπιστα) είναι το αν και κατά πόσο η διάθεση του Rise of the Tomb Raider τη φετινή εορταστική περίοδο αποκλειστικά για το Xbox One και όχι για το PS4, όντως θα βοηθήσει το πρώτο να καλύψει τμήμα της διαφοράς των 10 εκατομμυρίων συστημάτων που το χωρίζουν από το δεύτερο. Θα είναι δύσκολο να "μετρηθεί" και επειδή το Xbox One βαδίζει ούτως ή άλλως προς τα φετινά Χριστούγεννα με πιο πολλές, ΑΑΑ "ολόδικές του" παραγωγές σε σχέση με το PS4.
Με την αποκλειστικότητα πάντως του Titanfall στο Xbox One την άνοιξη του 2014 να έχει ήδη κριθεί ως άστοχη κίνηση από την Electronic Arts (το επόμενο θα κυκλοφορήσει και για PS4), θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πώς θα εξελιχθεί η ίδια επιλογή για την Square/Enix. Αναμονή μέχρι την άνοιξη του 2016 για τα συμπεράσματα, λοιπόν!