Project Morpheus στο πρώτο εξάμηνο του 2016

Και εγκατεστημένη βάση PS4 άνω των 20 εκατομμυρίων παγκοσμίως. Λεπτομέρειες.

Μπορεί η προσοχή του κόσμου της τεχνολογίας να ήταν στραμμένη αυτήν την εβδομάδα κυρίως στη Βαρκελώνη και στα όσα επιδείχθηκαν στο Mobile World Congress 2015, όμως για τον κόσμο της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας περισσότερο ενδιαφέρον είχαν οι αντίστοιχες αποκαλύψεις και ανακοινώσεις που έγιναν στο πλαίσιο της Game Developers Conference 2015 στο Σαν Φρανσίσκο. Εκεί παρουσία είχαν όλες οι εταιρείες με πρωταγωνιστικό ρόλο στην ψηφιακή διασκέδαση, δεν θα μπορούσε να λείπει λοιπόν και η Sony - η οποία εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία ώστε να ξαναφέρει στο προσκήνιο το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας που αναπτύσσει, αυτό που μέχρι στιγμής αποκαλούμε Project Morpheus.

Σε σχετική παρουσίαση στην GDC 2015 η Sony επέδειξε την νέα έκδοση του περιφερειακού, σημαντικά βελτιωμένη τεχνικά σε σχέση με αυτήν που είχαμε δοκιμάσει πέρυσι τον Ιούνιο στην Ε3 2014. Η εκδοχή αυτή - σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας - είναι πολύ κοντά στην τελική, όπως θα βρει δηλαδή το δρόμο της στο εμπόριο. Το νέο Project Morpheus συνεχίζει να επικοινωνεί ενσύρματα με το PlayStation4, όμως προβάλλει πλέον σε οθόνη τεχνολογίας OLED διαγωνίου 5.7 ιντσών πλήρους υψηλής ευκρίνειας (1920x1080 pixel) και μάλιστα σε ρυθμό ανανέωσης της τάξης των 120 Hz (ο ανταγωνισμός προσφέρει έως 90 Hz). Το κράνος του περιφερειακού φέρει πλέον 9 σημεία ανίχνευσης LED, τα οποία θα βοηθήσουν στην ακριβή τοποθέτηση της εικόνας όταν το κεφάλι του χρήστη κινείται γρήγορα, ενώ το οπτικό πεδίο του Morpheus έχει διευρυνθεί στις 100 μοίρες. Πολύ σημαντική είναι και η μείωση των καθυστερήσεων στην απεικόνιση: αυτές βρίσκονται πλέον στο επίπεδο των 18 milliseconds (!), πρακτικά ανύπαρκτες δηλαδή στα περισσότερα σενάρια χρήσης.

H Sony τοποθετεί την εμπορική διάθεση του Project Morpheus για το PlayStation4 έως τον Ιούνιο του 2016. Το θεωρούμε λογικό από τη στιγμή που, για να έχει νόημα η κυκλοφορία του, το περιφερειακό θα πρέπει να συνοδεύεται και από έναν αριθμό games (εκ των πραγμάτων ειδικά σχεδιασμένων γι' αυτό) και πιθανώς έναν αριθμό από άλλες εφαρμογές και παραδείγματα χρήσης. Η ιαπωνική εταιρεία μόλις τώρα, στην GDC 2015, έχει ξεκινήσει να δείχνει μικρά demos ως παραδείγματα του πώς θα μπορούσαν να είναι τα games αυτά - η δουλειά που χρειάζεται για να δημιουργηθούν πλήρεις παραγωγές εικονικής πραγματικότητας αξιόλογου επιπέδου είναι σίγουρα πολλή. Ευελπιστούμε στην έκθεση της Ε3 τον Ιούνιο στο Λος Άντζελες να δούμε περισσότερο περίπλοκα κι ενδιαφέρονται τέτοια demos στο PS4.

Μιλώντας, δε, για το PlayStation4, η Sony ανακοίνωσε ακόμη ένα σημείο-σταθμό στην εξαιρετική έως τώρα εεμπορική του πορεία: το σύστημά της έχει να επιδείξει πλέον εγκατεστημένη βάση χρηστών μεγαλύτερη των 20 εκατομμυρίων παγκοσμίως. Δεν έχουμε εικόνα, δυστυχώς, του πού ακριβώς βρίσκεται η αντίστοιχη εγκατεστημένη βάση του Xbox One, είναι ωστόσο σαφές στους πάντες πλέον πως η μείωση τιμής του δεύτερου ναι μεν το βοήθησε σημαντικά να εξέλθει από το τέλμα στο οποίο είχε περιέλθει, αλλά όχι αρκετά ώστε να καλύψει τη διαφορά με το PS4, που συνεχίζει να προηγείται σταθερά.

Αν το νέο οικιακό σύστημα της Sony συνεχίσει να πωλείται με αυτούς τους υψηλούς ρυθμούς μέσα στο επόμενο 18μηνο, το Project Morpheus πιθανώς θα βρει όχι λιγότερα από 35-40 εκατομμύρια PlayStation4 στην αγορά έτοιμα να το υποδεχθούν. Και ναι μεν η τιμή πώλησης του περιφερειακού θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική του πορεία, αλλά είναι σαφώς ενθαρρυντικό για τη Sony το γεγονός ότι το Project Morpheus θα επιδιώξει την επιτυχία σε γόνιμο έδαφος. Όπως πάντοτε, θα... δείξει, υποθέτουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ