Υπάρχουν άρθρα των οποίων η δυσκολία δεν εντοπίζεται στο τί θα γράψει κανείς, αλλά στο τί δεν θα γράψει - λόγω διαθέσιμου "χώρου", χρόνου και... πλήθους αναμνήσεων. Και αυτό ακριβώς το πρόβλημα είμαστε στην ευχάριστη θέση να αντιμετωπίσουμε, "καταμετρώντας" σημεία-σταθμούς στη σημερινή επέτειο των 20 χρόνων από την κυκλοφορία του πρώτου PlayStation στην Ιαπωνία. Είχαμε την τύχη και την ευκαιρία να ζήσουμε τη διαδρομή της ίσως περισσότερο επιτυχημένης εμπορικά οικογένειας προϊόντων της Sony, επαγγελματικά και ως καταναλωτές παράλληλα, από τις πρώτες της ημέρες μέχρι σήμερα. Εξ ου και η δυσκολία: τόσα συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, τόσα αγαπημένα games, τόσα highlights. Πού να πρωτοσταθείς, τί να πρωτοξεχωρίσεις;
Σήμερα είναι εύκολο να μιλάμε για την επιτυχία των PlayStation, βέβαια, αλλά το 1992 - όταν η Sony αποφάσισε να εισέλθει στην αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης - μόνο βέβαιη δεν φαινόταν η επιτυχία αυτή. Ήταν, αν μη τί άλλο, ο... θυμός της ιαπωνικής εταιρείας απέναντι στη Nintendo - η οποία είχε έλθει σε συμφωνία με τη Sony για την κατασκευή εξωτερικού οπτικού αποθηκευτικού μέσου για το Super NES αλλά την αθέτησε - αυτός που την ώθησε να προχωρήσει στο σχεδιασμό δικού της οικιακού συστήματος. Έως τότε η Sony δεν ήξερε το παραμικρό για τα video games και η αγορά είχε τόσο πολύ επικεντρωθεί στις Nintendo και Sega, που οποιοσδήποτε άλλος ανταγωνιστής (όπως π.χ. οι Philips και Atari) "έβρισκε τοίχο" στην προσπάθειά του να καταστεί "τρίτος παίκτης". Η Sony είχε ωστόσο την πολύχρονη εμπειρία της πολυεθνικής που δραστηριοποιείται στη μουσική και το σινεμά πέρα από τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά. Και το ευρύτερο όραμά της για τη διασκέδαση στο σπίτι ήταν αυτό που, τελικά, όχι μόνο χάρισε στα PlayStation υψηλότατες πωλήσεις, αλλά έφερε και αλλαγές κοσμογονικές στην αγορά των games όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα.
Το αρχικό PlayStation κυκλοφόρησε στις 3 Δεκεμβρίου του 1994 στην Ιαπωνία και ήταν το πρώτο οικιακό σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης που προσέφερε εξ ορισμού 3D γραφικά στα games της. Αυτά, αν και πρωτόλεια για τα σημερινά δεδομένα βέβαια, ήταν εντυπωσιακά και απέδιδαν ολοφάνερα την αίσθηση του "φρέσκου" ή ακόμη και του... φουτουριστικού σε σχέση με ο,τιδήποτε είχε εμφανιστεί τότε. Ο ήχος τους (από το ίδιο οπτικό μέσο που φιλοξενούσε τα games) ήταν κλάσεις ανώτερος και το χειριστήριο σωστά διαμορφωμένο για το είδος των νέων games που το PlayStation προωθούσε. Με την κυκλοφορία του "εναρμονίστηκε" με αυτήν αγαπημένων επιτυχιών από τις αίθουσες arcade, όπως τα Ridge Racer και Tekken... και αυτό ήταν: μέσα σε λιγότερο από 18 μήνες το PlayStation "σάρωσε τα πάντα", εκτοξεύοντας τη Sony στη θέση του "παίκτη" που οδηγεί τις εξελίξεις - και τις Nintendo και Sega στη θέση αυτών που υποχρεώθηκαν έκτοτε ν' ακολουθούν.