Τα 30 καρέ, τα 60 καρέ και τα βολικά ψέματα

Η Ubisoft θέτει ζητήματα με το νέο Assassin's Creed, αποσαφηνίζουμε τις λεπτομέρειες

Ενίοτε ακόμη και από τα "φάουλ" των μεγάλων εταιρειών της ηλεκτρονικής διασκέδασης, συχνά προκύπτει γόνιμη συζήτηση που φέρνει στο προσκήνιο περισσότερα του ενός σημαντικά θέματα. Λίγες μέρες πριν η Ubisoft προσέφερε αυτήν ακριβώς την... υπηρεσία στην κοινότητα των gamers, με την αδέξια ομολογία της πως έχει επίτηδες "εξισώσει" οπτικά την έκδοση του νέου Assassin's Creed για PS4 με αυτήν του Xbox One, έστω κι αν το πρώτο έχει τη δυνατότητα να αποδώσει καλύτερα γραφικά από το δεύτερο. Αυτό το mini... σκάνδαλο συζητείται ακόμη και οι Γάλλοι δεν έχουν ακόμη αποσαφηνίσει πώς θα το αντιμετωπίσουν. Όμως ως συνέχειά του προέκυψε ένα νέο ζήτημα: αυτό του αριθμού των καρέ που αποδίδουν την κίνηση στα σύγχρονα video games. Είναι θέμα που κάποτε ενδιέφερε μόνο τους... σκληροπυρηνικούς PC gamers, όμως με την έλευση των PS4 και Xbox One αφορά, πλέον, εκατομμύρια περισσότερους. Και χρίζει επεξήγησης.

Υπερασπιζόμενος την επιλογή της Ubisoft για την ανάλυση 900p και την παρουσίαση των γραφικών με ρυθμό 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο στις εκδόσεις του νέου Assassin's Creed σε PS4 και Xbox One, ο σχεδιαστής του εικονικού Παρισιού της Γαλλικής Επανάστασης - χρονικό πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζεται ο τίτλος - Nicolas Guerin, δήλωσε το εξής: "Θέλαμε να πετύχουμε την σάρωση των 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο πολύ καιρό, όταν ωστόσο το δοκιμάσαμε, έδειχνε αφύσικο, κάπως σαν την ταινία The Hobbit" (σ.σ. το πρώτο φιλμ που προβλήθηκε στα 48 αντί τα καθιερωμένα 24 καρέ). "Για το λόγο αυτό", συνέχισε ο Guerin, "έχω τη γνώμη πως οι εταιρείες ανάπτυξης απομακρύνονται από τα 60 καρέ και επικεντρώνονται στα 30, καθώς τα πρώτα είναι πολύ δυσκολότερο να τα πετύχουμε και τελικά δεν προσφέρουν κάτι το ουσιαστικό σε σχέση με τα δεύτερα".


Την ίδια γνώμη εξέφρασε και ο διευθυντής εικαστικού του νέου Assassin's Creed, ο Alex Amancio: "Μετά από δοκιμές, καταλήξαμε στον στόχο των 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο γιατί αποδίδουν περισσότερο την κινηματογραφική αίσθηση και δείχνουν περισσότερο οικεία στα μάτια των θεατών". "Τα 60 καρέ είναι επιθυμητά σε games όπως τα δράσης πρώτου προσώπου, όχι όπως οι περιπέτειες εξερεύνησης τύπου Assassin's Creed", υποστήριξε ο Amancio. "Τα 30 καρέ και όχι τα 60 άλλωστε", συνέχισε, "μας έδωσαν την ευκαιρία να εμπλουτίσουμε την εικόνα με πολύ περισσότερες λεπτομέρειες απ' ότι θα ήταν εφικτό στη δεύτερη περίπτωση".

Και τα δύο στελέχη της Ubisoft έχουν, από τη δική τους οπτική γωνία, δίκιο. Επειδή όμως - σύμφωνα με το γνωστό γνωμικό - "ο διάβολος βρίσκεται στις λεπτομέρειες"... είναι όντως έτσι ή πρόκειται για βολικές ανακρίβειες ή ακόμη και ψέματα που εκφράζονται για να δικαιολογήσουν τεχνικές αδυναμίες; Έχουμε σαφείς, σαφέστατες απαντήσεις.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ