H περίφημη "εικονική πραγματικότητα" είναι ένας όρος που πολλοί προσπάθησαν να "πουλήσουν" και κανένας επιτυχώς μέσα στην τελευταία... εικοσαετία σχεδόν. Από τους πρώτους συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας που τον επινόησαν μέχρι το φιλόδοξο Facebook (που πρόσφατα εξαγόρασε την πρωτοπόρο στον τομέα Oculus), κι από ευφάνταστες ταινίες όπως το The Matrix ή το Existenz μέχρι αποτυχημένα περιφερειακά όπως το Nintendo Virtual Boy, δεν ήταν λίγες οι απόπειρες πολλών εταιρειών να εξοικειώσουν το κοινό με την έννοια ενός τρισδιάστατου χώρου μέσα στον οποίο άνθρωποι μπορούν να "κινηθούν" και να "αλληλεπιδράσουν" με πράγματα, χωρίς προφανώς να βρίσκονται εκεί με σάρκα και οστά. Ως τέτοια έννοια είναι, αναμφίβολα, γοητευτική - μία πρόταση για εμπειρίες μη εφικτές στην "κανονική ζωή", τρόπον τινά.
Η πραγματικότητα του 2014/2015, φυσικά, τείνει να είναι κάπως... πεζή σε σχέση με αυτά που το Hollywood αναπαριστά στις ταινίες του. Όμως δεν παύει να είναι ενδιαφέρουσα, αν μη τί άλλο επειδή - απ' ότι φαίνεται - δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε... δεκαετίες μέχρι να φτάσει η τεχνολογία σε επίπεδο φουτουριστικό. Η Sony βρίσκεται ήδη στη διαδικασία τελοιοποίησης ενός από τα πρώτα καταναλωτικού επιπέδου προϊόντα εικονικής πραγματικότητας αξιοποιώντας το άμεσα διαθέσιμο PlayStation4, την PlayStation Camera, τα χειριστήρια του PlayStation Move και το περιφερειακό με την κωδική ονομασία Project Morpheus. H ιαπωνική εταιρεία το είχε διαθέσιμο προς επίδειξη τόσο στον εκθεσιακό χώρο της Ε3 όσο και στον ειδικό χώρο που είχε διαμορφώσει για τους δημοσιογράφους... δεν θα μπορούσαμε λοιπόν παρά να το δοκιμάσουμε και να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Από πλευράς υλικού, το "κράνος" που φορά ο παίκτης για να "μεταφερθεί" στον εικονικό κόσμο των virtual reality demos που έχει δημιουργήσει η Sony είναι το ίδιο με αυτό που είχε επιδειχθεί στις αρχές της άνοιξης στην εκδήλωση GDC: όμορφα σχεδιασμένο, ελαφρύτερο απ' ότι το περιμέναμε και άνετο κατά τη διάρκεια της δοκιμής - έστω κι αν αυτή δεν ήταν μεγάλη σε διάρκεια - αφήνει περιθώρια για παράπονο μόνο εξαιτίας της ενσύρματης σύνδεσης με τη συνοδευτική του συσκευή ελέγχου, η οποία με τη σειρά της συνδέεται στο PS4 με καλώδια HDMI και USB. Η ιαπωνική εταιρεία υπογραμμίζει σε κάθε ευκαιρία πως η παρούσα μορφή του Project Morpheus είναι δοκιμαστική και πως το εμπορικό μοντέλο θα διαφέρει σε μία σειρά από στοιχεία, υποψιαζόμαστε όμως ότι στην πρώτη του έκδοση θα παραμείνει ενσύρματο - αν μη τί άλλο λόγω της υποχρεωτικής διαμεταφοράς δεδομένων σταθερά και απρόσκοπτα, ώστε τα γραφικά να είναι "κλειδωμένα" σε ρυθμό ανανέωσης των 60 Hz. Μία ασύρματη εκδοχή ίσως δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον στην αρχή.