H Sony εξαγοράζει την Gaikai

Στρατηγική κίνηση της ιαπωνικής εταιρείας, με ορίζοντα μεσοπρόθεσμο

Ο Dave Perry, ιδρυτής και διευθύνοντας σύμβουλος της Gaikai, είτε... δεν είχε λάβει το σχετικό memo στις αρχές Ιουνίου, είτε μάς έριχνε στάχτη στα μάτια: η φημολογία σχετικά με την εξαγορά της εταιρείας του από τη Sony είχε ξεκινήσει πριν από την έκθεση της Ε3 2012, όμως εκείνος όχι μόνο το αρνούνταν, αλλά δήλωνε πως δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στα δικά του πλάνα επίσης. Ε, μικρό fast forward 30 ημερών και η Sony ανακοινώνει επίσημα πως εξαγοράζει την Gaikai στο σύνολό της αντί 380 εκατομμυρίων δολαρίων. Και... σιωπή ο Dave Perry. Όπως και να το κάνεις, παίρνει λίγο χρόνο να μετρήσεις τόσα χρήματα μάλλον! Πέρα από αστεϊσμούς, πάντως, η εξαγορά αυτή μεταφέρει στη Sony όχι μόνο την τεχνογνωσία και τις πατέντες ευρεσιτεχνίας της Gaikai, αλλά και το σύνολο της υλικής της υποδομής - με άλλα λόγια πολυάριθμες "φάρμες" από servers που υποστηρίζουν την υπηρεσία παγκοσμίως.

Η Gaikai ειδικεύεται σε ένα συγκεκριμένο πράγμα: προσφέρει video games σε απομακρυσμένες συσκευές, τα οποία ο παίκτης μπορεί να παίζει χωρίς να κάνει κανενός είδους εγκατάσταση και ανανεώσεις. Με τον ίδιο τρόπο που εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο παρακολουθούν ταινίες ή ακούν μουσική μέσω Internet - χωρίς δηλαδή τα σχετικά ψηφιακά αρχεία να είναι αποθηκευμένα στην ίδια τη συσκευή που χρησιμοποιούν - η Gaikai "στέλνει" τα games της απευθείας στις οθόνες τηλεοράσεων και κινητών τηλεφώνων ή στους Web browsers ηλεκτρονικών υπολογιστών και tablet. Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι το "αντίπαλο δέος" εκείνης που ξεκίνησε το... "κίνημα" της "αποστολής" games μέσω Internet (games streaming), του πολυσυζητημένου OnLive.

O διευθύνων σύμβουλος της Sony Computer Entertainment, o Andrew House, δήλωσε πως "Συνδυάζοντας τους πόρους της Gaikai, την τεχνογνωσία και το ταλέντο των μηχανικών της, με την εμπειρία και την βαθιά γνώση των PlayStation της SCE, θα προσφέρουμε Δικτυακές υπηρεσίες και ψυχαγωγικές εμπειρίες που ποτέ στο παρελθόν δεν είχε διαθέσιμες το κοινό μας". "Η SCE", συνέχισε, "θα αξιοποιήσει τα παραπάνω για να προωθήσει ένα σύστημα παγκόσμιας εμβέλειας, ικανό να προσφέρει όλη τη γκάμα του ψυχαγωγικού περιεχομένου που αναμένει το κοινό μας, είτε αναφερόμαστε σε τίτλους με υψηλού επιπέδου τεχνικό τομέα προορισμένους για αφοσιωμένους gamers, είτε σε τίτλους περισσότερο ευρείας αποδοχής, προορισμένους για το mainstream κοινό". "Στόχος είναι", υπογράμμισε ο Andrew House, "σε αυτό το περιεχόμενο να έχουν πρόσβαση όλοι, οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή, μέσα από μία ποικιλία συσκευών συνδεδεμένων με το Internet".

Η εξαγορά της Gaikai από τη Sony είναι πολύ σημαντική - τόσο για την ίδια τη Sony και το PlayStation4, όσο και για το χώρο της ηλεκτρονικής διασκέδασης γενικότερα. Η γνώμη του Αθηνόραμα Digital για τα πώς και γιατί, αναλύεται σε ξεχωριστό άρθρο. Θα απαντήσει η Microsoft με... εξαγορά του OnLive; Αναμένουμε εξελίξεις!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ