Honor: η συνέντευξη

Ο πρόεδρος της εταιρείας, George Zhao, απαντά σε ερωτήσεις για τα μελλοντικά της σχέδια

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του Honor 10 στο Λονδίνο - που σηματοδοτεί και την δυναμική πια είσοδο της Honor στην ελληνική αγορά με στόχους υψηλότερους από ποτέ - είχαμε την ευκαιρία συμμετοχής σε συνέντευξη με τον πρόεδρο της εταιρείας, George Zhao. Τα περισσότερο ενδιαφέροντα σημεία της συζήτησης Ελλήνων δημοσιογράφων μαζί του, ακολουθούν.

Η Honor έχει ιδιότυπη σχέση με την Huawei, μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες κινητών στον κόσμο - μπορείτε ν' αποσαφηνίσετε τόσο την σχέση της εταιρείας σας μαζί της όσο και το πώς διαφοροποιείστε στην αγορά σε σχέση μ' εκείνη;
Μέχρι πριν από 3 χρόνια η λέξη "Honor" αντιπροσώπευε μια συγκεκριμένη σειρά κινητών της Huawei, όμως από τις συνθήκες της αγοράς έγινε προφανές πως βασισμένη σε αυτήν την σειρά θα μπορούσε να προκύψει μία νέα εταιρεία με διαφορετική φιλοσοφία κι επίδοξο κοινό. Η Honor είναι αυτή η εταιρεία. Συνεχίζουμε να υπαγόμαστε στο group εταιρειών της Huawei, μοιραζόμαστε μαζί τους κάποια τεχνολογική, τεχνική και οικονομική υποδομή, κάθε μία εταιρεία όμως χαράζει δική της πορεία και βάζει δικούς της στόχους. Εμείς κινούμαστε από την κυρίως Δικτυακή διάθεση προϊόντων προς την ευρύτερη, ενώ η Huawei έχει μεγαλύτερη παρουσία στα παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων. Εμείς, επίσης, εστιάζουμε σε περισσότερο προσιτές συσκευές επιδιώκοντας υψηλό δείκτη αξίας/κόστους, ενώ η Huawei κινείται και σε κατηγορίες σημαντικά ακριβότερων συσκευών.

Αυτό σημαίνει λοιπόν πως δεν θα δούμε ποτέ κινητό Honor με κόστος επιπέδου Galaxy S ή iPhone, στην κατηγορία των €800 ή παραπάνω;
Όχι, δεν είναι αυτή η φιλοσοφία της Honor. Δεν είναι ο τρόπος που προσπαθούμε να προσεγγίσουμε αυτήν την κατηγορία συσκευών. Πάντοτε θα προσπαθούμε να εσωκλείσουμε όση περισσότερη τεχνολογία γίνεται στα smartphones μας, αλλά είναι πολύ σημαντικό αυτά να μπορούν ν' αποκτηθούν από το νεανικό κοινό, που είναι εκείνο στο οποίο κυρίως απευθυνόμαστε - ή σε αυτό που... αισθάνεται νεανικό, όπως μάς αρέσει να λέμε!

Ποιοί είναι οι στόχοι της στρατηγικής που έχει χαράξει η Honor όσον αφορά στην φετινή χρονιά;
Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι στην ουσία ένας: να ισχυροποιήσουμε την παρουσία μας στην παγκόσμια αγορά έτσι ώστε ν' αναδειχθούμε στον 5ο μεγαλύτερο κατασκευαστή σε 3 χρόνια και τον 3ο μεγαλύτερο σε 5 χρόνια. Αυτό θα το κατορθώσουμε μόνο με διεύρευνση της παρουσίας μας σε όλες τις αγορές. Το 2017 τα έσοδά μας προέρχονταν κατά 85% από την κινεζική αγορά και κατά 15% από την αγορά των υπόλοιπων χωρών του κόσμου. Το 2018 θέλουμε το δεύτερο ποσοστό να αυξηθεί στο 25%. Για τον λόγο αυτό ιδρύουμε τοπικά γραφεία με περισσότερους ανθρώπους, όπως για παράδειγμα στην Ελλάδα, και επενδύουμε στην παρουσία μας εκεί μακροπρόθεσμα ώστε να αποσπάσουμε μερίδιο αγοράς αξιόλογο. Η κυκλοφορία του Honor 10, του καλύτερου κινητού που κατασκευάσαμε ποτέ, ήταν τόσο ευτυχής συγκυρία, όσο και αφορμή για να γνωστοποιήσουμε αυτήν μας την πρόθεση επέκτασης σε πιο πολλές χώρες.

Αυτό σημαίνει πως η Honor αργότερα θα δραστηριοποιηθεί και σε άλλες κατηγορίες συσκευών πέραν των smartphones;
Στην Κίνα έχουμε εδώ και κάποιο καιρό την σειρά tablet των MediaPad, βασισμένων σε Android, ενώ πριν από ένα μήνα περίπου παρουσιάσαμε και το πρώτο μας laptop, το MagicBook, βασισμένο σε Windows 10. Στην ελληνική αγορά όμως ξεκινάμε σε αυτήν την φάση την προσπάθεια για ισχυρότερη παρουσία με τα κινητά και μόνο, γιατί είναι οι πλέον πρακτικές και δημοφιλείς στο ευρύ κοινό συσκευές. Μελλοντικά, θα δούμε!

Σε αυτήν την κατηγορία πάντως η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται από σκληρό ανταγωνισμό, τόσο από τις άλλες πολυεθνικές κατασκευάστριες, όσο και από τις ομοεθνείς σας κινεζικές, την Huawei και την Xiaomi δηλαδή. Δεν σάς προβληματίζει το γεγονός;
(Γελώντας) Όχι, για εμάς θα είναι πανεύκολο (piece of cake)! Σοβαρά, πάντως, φυσικά λαμβάνουμε στα υπ' όψιν και τον ανταγωνισμό, όμως πολύ περισσότερη σημασία θα έχει ποιά πράγματα θα κάνουμε εμείς σωστά για να διεκδικήσουμε το μερίδιο που θέλουμε. Έχουμε εμπιστοσύνη στα προϊόντα μας, το γνωρίζουμε πως είναι ποιοτικά και ανταγωνιστικά. Κάνοντας μια μακροπρόθεσμη επένδυση και προσεκτικά βήματα, είμαστε πεπεισμένοι πως μπορούμε να έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε.

Και μία τελευταία ερώτηση γενικότερης σημασίας: ο... ανεπίσημος αλλά πραγματικός εμπορικός πόλεμος που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις ΗΠΑ του Donald Trump και την Κίνα είχε ήδη δύο "θύματα" κινεζικές κατασκευάστριες: την Huawei που πρακτικά εξοστρακίστηκε από την αμερικανική αγορά πριν από λίγο καιρό και πολύ πρόσφατα την ZTE, για την οποία μάλιστα το κόστος αποδείχθηκε ακόμη μεγαλύτερο καθώς δεν ήταν μόνο εμπορικό. Δεν σάς ανησυχούν όλα αυτά ως κινεζική εταιρεία που διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο παγκοσμίως;
Παρακολουθούμε όλες αυτές τις εξελίξεις προσεκτικά, εννοείται, μα - για να είμαι ειλικρινής - είμαστε... υπερβολικά απασχολημένοι αυτόν τον καιρό για να ανησυχήσουμε! Μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες ιδρύσαμε πιο πολλά γραφεία στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου κι αυτού της Ελλάδας, διπλασιάσαμε τον αριθμό των ανθρώπων μας που δουλεύουν εκτός Κίνας, ξεκινήσαμε την εμπορική μας πορεία στην Λατινική Αμερική κι ετοιμαζόμαστε για την Αφρική αρχίζοντας από την Αίγυπτο. Έχουμε πάρα πολλά πράγματα στον άμεσό μας χρονικό ορίζοντα για να ανησυχήσουμε. Αν οι εξελίξεις αυτές μάς δημιουργήσουν έμπρακτα πρόβλημα, θα το αντιμετωπίσουμε τότε.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ