Sharp: οθόνη 4Κ για κινητά, στα σοβαρά

Διαγωνίου 5.5 ιντσών, στην παραγωγή το 2016 - αυτά τα pixel, ποιός θα τα... δει;

Τα πρώτα... υποννοούμενα είχαν "ακουστεί" πέρυσι τέτοιο καιρό, όταν η Samsung είχε αναφέρει στα μελλοντικά της σχέδια για το Galaxy Note 5 ή Note 6 την πιθανότητα χρήσης οθόνης υπερυψηλής ευκρίνειας (εικόνα 4Κ) τεχνολογίας AMOLED για τα μοντέλα αυτά - και είχαμε σχεδόν όλοι απορρίψει τους ισχυρισμούς της αυτούς, τότε, ως υπερβολικούς. Απ' ότι φαίνεται υπερβολικοί ήταν, αλλά μόνο ως προς το χρονικό τους πλαίσιο: Galaxy Note 5 με τέτοια οθόνη ναι μεν δεν θα δούμε φέτος, αλλά για το 2016 δεν είμαστε πλέον βέβαιοι. Ο λόγος: η Sharp ανακοίνωσε πως έχει ήδη εργαστηριακά έτοιμη τέτοια οθόνη (!), με σχέδια να την εισάγει στην παραγωγή στο δεύτερο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς!

Όντως, η Sharp - που έχει βέβαια να επιδείξει εντυπωσιακή εξειδίκευση και τεχνογνωσία στην κατασκευή οθονών συγκεκριμένα - έχει ολοκληρώσει την μελέτη και ανάπτυξη οθόνης διαγωνίου 5.5 ινσών που φιλοξενεί όχι λιγότερα από 2160x3840 pixel. Η πυκνότητα των pixel της οθόνης αυτής, κατά συνέπεια, ανέρχεται σε 806 ανά ίντσα (!), πολύ υψηλότερη δηλαδή από εκείνη των περίπου 550 που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά με το νέο Galaxy S6 των 5.1 ιντσών και το περυσινό LG G3 των 5.5 ιντσών (και τα δύο με οθόνες ανάλυσης 2560x1440 pixel). Κινείται, άλλωστε, σε επίπεδα πολλαπλάσια της πυκνότητας που η Apple άλλοτε χαρακτήριζε ως "Retina", αυτής δηλαδή που από φυσιολογική απόσταση θέασης υποτίθεται πως καθιστά τα pixel της οθόνης μη ορατά από το ανθρώπινο μάτι: αυτή, ανάλογα με την εκάστοτε συσκευή, δεν ξεπερνά το πλαίσιο των 220-400 pixel ανά ίντσα.

Όπως υποστηρίζουν πολλά μέλη του ειδικού Τύπου - αλλά και σημαντικό ποσοστό των ίδιων των κατασκευαστών smartphones - με την ανάλυση των 2560x1440 pixel στις οθόνες διαγωνίου 5.5 ιντσών ή μικρότερες έχουμε ήδη ξεπεράσει το όριο στο οποίο υπάρχουν πρακτικά ωφέλη από πυκνότητα pixel τόσο υψηλή. Κοινώς, είναι εξαιρετικά αμφίβολο το αν και κατά πόσο έχουν νόημα τα 2160x3840 pixel σε οθόνες των ίδιων διαγωνίων, από τη στιγμή που το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να τα αξιοποιήσει ούτως ή άλλως. Οι υποστηρικτές των σχεδίων της Sharp υπογραμμίζουν δύο πιθανά σενάρια χρήσης που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν όλα αυτά τα pixel: το ένα σχετίζεται με την δίχως υποβαθμίσεις θέαση στις οθόνες αυτές περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί εξ αρχής σε ανάλυση 4Κ (αν και συνεχίζουμε να μην διακρίνουμε πώς ακριβώς αυτό... αυξάνει την δυνατότητα αντίληψης).

Το άλλο σχετίζεται με την εικονική πραγματικότητα: όπως η Samsung με το Gear VR αξιοποιεί την οθόνη κινητών της για να προβάλλει περιεχόμενο τριών διαστάσεων, έτσι και άλλοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο - και μάλιστα λεπτομερέστερα υποτίθεται - χρησιμοποιώντας τη νέα αυτή οθόνη της Sharp. Βολικά, βέβαια, σε αυτό το σενάριο δεν... συνυπολογίζεται το πόσο ισχυρό πρέπει να είναι ένα υποσύστημα γραφικών για να κινήσει περιβάλλοντα 3D σε έστω αξιοπρεπή λεπτομέρεια. Το μόνο σίγουρο είναι πως, με τη Sharp να ανακοινώνει οθόνες 4Κ για φορητές συσκευές βασισμένες στην τεχνολογία της με το όνομα IGZO, η Samsung με αντίστοιχες βασισμένες στη δική της τεχνολογία AMOLED δεν θα αργήσει να κάνει αντίστοιχη ανακοίνωση, ίσως και μέσα στη χρονιά. Και πάνω που είχαμε αρχίσει να αποκτάμε τηλεοράσεις του σαλονιού με πιο πολλά pixel από αυτά του κινητού μας...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ