Από την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου ως την Παρασκευή 28 , το ξενοδοχείο St. George Lycabettus φιλοξενεί την πάντα δημοφιλή έκθεση σύγχρονης τέχνης Rooms 2014 που διοργανώνει η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος. 20 επιμελητές εκθέσεων, ιστορικοί και θεωρητικοί της τέχνης, επιλέγουν και παρουσιάζουν τα έργα 25 πρωτοεμφανιζόμενων καλλιτεχνών σε έναν όροφο του ξενοδοχείου, αποκλειστικά διαμορφωμένο για την έκθεση. Ηχητικές, φωτογραφικές, εικαστικές, και κινηματογραφικές εγκαταστάσεις, συναντούν τη ζωγραφική, τη γλυπτική αλλά και το design και την live περφόρμανς, καθώς οι καλλιτέχνες μεταμορφώνουν τα δωμάτια του ξενοδοχείο σε παράθυρα στο ψυχισμό, την τέχνη και τους προβληματισμούς τους.
Τι θα δείτε στην έκθεση:
Η μεταφυσική θεώρηση της Φύσης του Παναγιώτη Προφήτη προβάλλει την ανθρώπινη ευρηματικότητα και γνώση μέσα από τη διαδικασία μεταμόρφωσης του ίδιου του καλλιτέχνη στον διάσημο γιατρό-φιλόσοφο-φυσιοδίφη-ζωολόγο και καλλιτέχνη Ernst Haeckel και σχολιάζει τον υποδυόμενο ρόλο του καταγράφοντας τα δικά του φανταστικά «είδη». Το έργο επιμελείται η Βάνα Βερροιοπούλου.
Η Γεωργία Λαλέ τολμά να αναζητήσει τη γυναικεία ταυτότητα και ματιά ταλαντευόμενη στο δίπολο πόνου και ερωτισμού, μέσα σ ένα κόκκινο πολυδιάστατο σύμπαν όπου άψυχό, έμψυχο και ψηφιακό διαπλέκονται. Η επιμέλεια του έργου είναι της Χριστίνας Γαλανοπούλου.
Η Έφη Γούση διαπραγματεύεται τη διάσπαση της κοινωνίας σε ένα έργο όπου μια γυναίκα βαφτίζεται τιμωρός της ονειρικής αψεγάδιαστης εικόνας της κοινωνικής περσόνας, διεκδικώντας -ίσως- κομμάτια του εαυτού της πίσω. Η φιλαρέσκεια, η φιλαυτία και ο ναρκισσισμός του κοινωνικού status, γίνονται τα υποψήφια θύματά της. Η επιμέλεια είναι της Χριστίνας Κάλλη.
Η Λητώ Κάττου και ο Λεόντιος Τουμπούρης στο έργο τους επικαλούνται την έννοια της Μνήμης, με τυχαία ευρεσθέντα αντικείμενα, οπτικές και λεκτικές αφηγήσεις, επιχειρώντας μια νέα ανάγνωση στο ήδη οικείο και γνώριμο μέσω της ανάκλησης της ανάμνησης και την αναμορφοποίηση της. Το έργο επιμελείται η Χάρις Κανελλοπούλου.
Η Μαργαρίτα Καταγά επιμελείται το έργο της Μαρίας Καραχρήστου με τίτλο Αντι-Κείμενα. Στην εγκατάστασή της, η καλλιτέχνης επεξεργάζεται το προσωπικό της αρχείο, αποσπώντας ετερόκλητα υλικά όπως πίνακες, φωτογραφίες και κείμενα ανακατασκευάζοντας τα με ελαφρά ειρωνική και παιγνιώδη διάθεση, σε μια micro-macro αφήγηση.
Το γλυπτό του Θανάση Γιωτάκη επιχειρεί να δημιουργήσει ένα περιβάλλον ρευστό μέσα στη στατικότητα της γύψινης υφής του. Ανοιχτό σε ερμηνείες προκαλεί τις αισθήσεις παίζοντας με το σημείο τομής μεταξύ παρατήρησης και βίωσης. Την επιμέλεια του έργου υπογράφει η Ισαβέλλα Κλαδάκη.
Η Όλγα Μηλιαρέση-Φωκά επεμβαίνει μέσα από φωτογραφικό και ψηφιακό υλικό σε δημοφιλείς εικόνες του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού σε μια προσπάθεια να αποτυπώσει την «αναρχία» των δρόμων της Αθήνας και την τρέχουσα ελληνική οικονομική κατάσταση. Η επιμέλεια του έργου είναι του Πέτρου Κοσμά.
Η Βούλα Φρασιόλα και ο Άκης Καράνος στην εγκατάσταση με τίτλο «Σύγχισις» πραγματεύονται τις δύο ετερόσημες διαστάσεις της λέξης(ασάφεια και σύζευξη). Στα «Παρωχημένα 1 και 2» η Βούλα Φρασιόλα βανδαλίζει οπτικά και υλικά τον αστικό ελιτισμό, ενώ το κολάζ «Les Crimes d’ Espace» του Άκη Καράνου, δημιουργεί συναισθηματικά συμπλέγματα σχολιάζοντας δεικτικά την αστική διακόσμηση. Το έργο επιμελείται ο Παναγής Κουτσοκώστας.
Με διάθεση κοινωνικοπολιτικού προβληματισμού, οι Νατάσα Μπιζά και η Βασιλική Ράλλη, πραγματεύονται στο έργο τους την ανθρώπινη αποξένωση και ευθραυστότητα της ύπαρξης σε μια προσπάθεια ανάδειξης της σημαντικότητας κάθε ατομικής διαδρομής. Το έργο επιμελείται ο Τάσος Κουτσούρης.
Με κλασικά υλικά από μάρμαρο και πηλό, ο Γιώργος Αλεξανδρίδης δημιουργεί ένα κόσμο από τείχη προστασίας, σκυλιά φύλακες και κεφάλια crash-tests, σε μια θεματική που κινείται από τη προστασία και τη δύναμη στο φόβο και τη τρωτότητα. Η επιμέλεια του έργου είναι της Γιώτας Κωνσταντάτου.
Μαρκαδόροι σε ημιδιαφανές χαρτί συγκροτούν την πολυεπίπεδη εικονογραφική αφήγηση του Αλέξανδρου Μαγκανιώτη. Με ειρωνική διάθεση οι σουρεαλιστικές συνθέσεις του καλλιτέχνη συνδιαλέγονται με τα σύμβολα, τη μνήμη, τις παραδόσεις για να φτάσουν στην αμφισβήτηση του παγκοσμιοποιημένου-εν μέσω κρίσης- παρόντος. Επιμελείται ο Γιάννης Μπόλης.
Το εικαστικό αποτέλεσμα των προβληματισμών του Alberto Bourdeth πάνω στην σύγχρονη κοινωνία αποτελούν μια σειρά ασπρόμαυρων σχεδίων σε λευκό χαρτί. Με βασική ιδέα του έργου την αποξένωση ο καλλιτέχνης προκαλεί τους επισκέπτες να πατήσουν «παύση» και να επιχειρήσουν οι ίδιοι μια εσωτερική ανασκόπηση στην μέχρι τώρα ατομική πορεία ζωής τους. Επιμελείται το έργο η Ουρανία Πανούτσου.
«A She-Bear Licking her Cubs» είναι ο τίτλος του έργου της Μαργαρίτας Αθανασίου. Το ψηφιακό αυτό κολάζ μεγάλων διαστάσεων από φωτογραφίες, κείμενο και γραφιστική, αποτελεί μια καταγραφή προσωπικών στιγμών της καλλιτέχνιδος σε μια απόπειρα «κλοπής» και απελευθέρωσής τους από τον πραγματικό τους χώρο, στον εικαστικό χώρο του έργου. Η επιμέλεια είναι της Έλενας Πουγγία.
Το έργο του Τάσου Παπατσώρη, δανείζεται χαρακτηριστικά από την ιστοριογραφική ζωγραφική εικονογραφώντας στιγμές της νεότερης ελληνικής ιστορίας που λογοκρίθηκαν απ’ τη συλλογική μνήμη. Η επιμέλεια είναι του Κωστή Σταφυλάκη.
Κομμάτια από τον κόσμο του κόμικ και των γκραφίτι συνθέτουν το έργο του Γιώργου Όιμπακ. Με σημείο αναφοράς τον παραλογισμός της καθημερινότητας ,αθωότητα και σκληρότητα συγκρούονται και το χιούμορ εξελίσσεται σε σκοτεινό πικρό σαρκασμό. Την επιμέλεια υπογράφει η Φαίη Τζανετουλάκου.
Ο Παναγιώτης Βορριάς και ο Πάνος Κομπής αποτελούν την εικαστική ομάδα Per Se, που στην έκθεση θα παρουσιάσει δύο ξεχωριστά έργα. Το «Sleep» του Βορριά, αποτελείται από μια εγκατάσταση όπου φως ξεπηδά μέσα από ένα κουτί σαν φέρετρο παραπέμποντας στο θάνατο και την ανάσταση. Το «Κατασκευή εαυτού» του Κομπή, είναι η καταγραφή μιας περφόρμανς του καλλιτέχνη όπου ο ίδιος καλύπτει το σώμα του με ασβεστόλιθο, ρυθμικά και επαναλαμβανόμενα, σε μια παρομοίωση της ίδιας της ανθρώπινης πορείας ζωής. Τα έργα επιμελείται η Λίνα Τσικούτα.